tisdag 17 juli 2012

Nyfiken på varför ni tycker så lite



Ni läser å läser å läser som aldrig förr.
Mina läsare har ökat massor senaste tiden.
Från ca 200 dagligen normalt till 3-400 nu.
Men ni kommenterar dåligt.
Skitkasst om jag ska vara ärlig.
Så jag är lite nyfiken...
... är det för att inläggen inte ger någonting?
... är det för att jag kommenterar dåligt hos er?
... tycker ni det är krångligt?
... eller vad?!

Ingen bloggare kan KRÄVA kommentarer lite lika som man kan kräva respons inom andra områden i livet.
Men lite tråkigt är det med en envägskommunikation.
Jag tjänar ju inga pengar på bloggen, den drömmen har jag lagt ner, och jag lägger en hel del tid på den.
Jag vill ju veta vad NI tycker/ tror/ känner.

Puss/ Asta

12 kommentarer:

  1. Ja, lite skumt det där. Får jättemycket besök från din sida och många som går in från mig till dig. Förmodligen har vi samma läsare. Men fler från amelia borde väl skriva hos dig tänker jag?
    Inlägget nedan förstår jag dig verkligen och kan också känna att mina barn är liksom en del av mig på ett sätt, nästan som en enhet, men samtidigt vill jag nu bejaka mer i mitt liv eftersom jag varit småbarnsmamma så länge och nu börjar få stora barn. Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Jag säger hej nu, håller på att "återuppliva mig själv", då jag haft en längre bloggpaus, och inte kommit igång med mitt läsande hos andra ens en gång ännu ;-)

    Men jag vet att jag tänkt samma/liknande tankar. Det blir tråkigare att skriva om man aldrig får respons. Då har du ändå långt många fler besökare än mig. Jag har ju inte ens haft det ;-) Och de flesta av de jag haft har jag tappat pga min paus mitt i livet med jobb och småbarn.

    Får väl hitta tillbaka så småningom.

    SvaraRadera
  3. Tja jag börjar ofta skriva på en kommentar, sedan brukar jag vilja omformulera mig och raderar och då (typ här)måste jag läsa om hela inlägget för att få tillbaka det jag tänker på och det hinner jag typ inte just då, och sen brukar någon annan hinna skriva det jag tänkt och gjort det tio ggr bättre än mig... + mammarollen har jag inte så mkt tankar om...

    SvaraRadera
  4. Jag läser oftast, ja nästan alltid i telefonen. Och då är det allmänt bökigt att skriva en kommentar när det skall skrivas av bokstäver och sånt för att kommentaren skall gå igenom.
    Sen så tyvärr så är jag dålig på att kommentera. Och i bland så är det bara så klockrent det du skriver så det blir liksom "say no more" .... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. ;) Såg nu att man inte behöver skriva av bokstäver och sånt hos dig.. Men hos många andra...

    SvaraRadera
  6. Korta kommentarer brukar jag väl i alla fall få ur mig, jag brukar tycka de flesta av dina inlägg är intressanta, men har inte alltid tid/ork att kommentera så mycket och långt som jag kanske skulle vilja. Jag bryr mig inte om vem som kommenterar hos mig, jag kommenterar även hos de som aldrig lämnat en kommentar hos mig, så länge inlägget väcker några tankar hos mig (vilket dina ofta gör!). Sen har jag märkt en minskning i kommentarer hos mig oxåp (efter att Amelia gjorde om sin blogg), jag kanske får hälften av de kommentarer jag tidigare fick. Samtidigt är jag ändå en av de hos Amelia som får flest kommentarer... Så antingen får jag mindre kommentarer pga hur bloggen gjordes om, eller så har kommenterandet i allmänhet gått ner i bloggvärlden. Trist, tycker jag, för det är ju i kommentarerna man känner kontakten!

    SvaraRadera
  7. Äh, det där handlar oftast om att folk läser bloggar på jobbet, skulle jag tro. Dumt att lämna spår efter ens arbetsgivares IP-adress. Plus att folk har ett eget liv helt enkelt. :)

    Det där med läsare: enligt min statistik har jag mängder av "läsare" per dag, ändå skriver jag inget personligt alls och har inte särskilt många kommentarer heller. Många hamnar dock på min blogg via sökningar. När jag bloggar om Glossybox, exempelvis, slår besöksstatistiken i topp. Dock är ju detta inga aktiva läsare, utan de vill bara kolla vad senaste utskicket bestod av.

    SvaraRadera
  8. Ja du A - det där är knepigt det!! Jag har ju inte alls lika många läsare som du - och också mycket mindre kommentarer. Jag kommenterar mycket mera än jag får kommentarer. Kanske för att jag i mitt yrke är van vid att ge feedback?

    Men jag tycker du skriver intressant, tankeväckande och inlevelsefullt. Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Själv har jag hittat hit under nu sommaren, dvs en period när jag drabbats av både bloggtorka och kommenterartorka. Jag kommenterar knappt ens i dom bloggar där jag brukar kommentera ofta annars. Och som icke-blogger-medlem måste man fylla i sina uppgifter manuellt varje gång och har man då kommenterartorka känns det jooobbigt även om inläggen är intressanta (och det är dom i ditt fall). Det är lätt att tänka "det här borde jag svara på .... men lite senare... kanske" eller också drabbas jag av "Äsch, det jag har att säga är ändå inte så intressant"

    SvaraRadera
  10. Håller med vad folk skriver här... På Facebook ex så är det så lätt att kommenteta inlägg, på bloggar är det lite mer av en procedur. O läser man i telefonen (som jag gör till 90%), så blir det ju ännu "krångligare". Känner oxå i gänn mig i det där m att jag ofta börjar skriva nåt, suddar, ändrar o så tänker jag "äsch, jag gör det sen". Men så blir det inte... konstigt det där... Men kul att så många följer dig iaf! Välförtjänt! Puss!

    SvaraRadera
  11. Håller med vad folk skriver här... På Facebook ex så är det så lätt att kommenteta inlägg, på bloggar är det lite mer av en procedur. O läser man i telefonen (som jag gör till 90%), så blir det ju ännu "krångligare". Känner oxå i gänn mig i det där m att jag ofta börjar skriva nåt, suddar, ändrar o så tänker jag "äsch, jag gör det sen". Men så blir det inte... konstigt det där... Men kul att så många följer dig iaf! Välförtjänt! Puss!

    SvaraRadera
  12. Tycker det är krångligt att kommentera, det verkar inte som kommentarena publiceras alltid... / blueberries

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare