tisdag 17 juli 2012

Dagens...



Dagens bild:
Vackraste Märta busan.

Dagens stora intryck:
Åhhhh det har varit härligt att vara ledig idag. Så fruktansvärt välbehövligt.
Sov länge å låg och drog mej ännu längre och sedan fick jag gjort en hel del nytta.

Dagens middag:
Thaikyckling med ris. Såååå gott. Köpte sådana där färdiga kryddblandningar och tillsatte kycklingfilé och coccosmjölk. Mmmmm.

Dagens nytta:
Tvättat, torkat golv å städat äckliga toaletter.

Dagens njutning:
Ett glas vin vid datorn och Märtas å min promenad i ett blåsigt... nästan höstligt... väder. Hon var så snäll hela promenaden min prinsessa.

Dagens tanke:
Snart är det lördag! Hur många dagar är det kvar till lördag? Snart kommer Gotte hem. Hur ska det gå och bli? Åhhh vad jag längtar. Snart är det lördag!

Dagens låt jag nynnat på:
Jennifer Lopez "Dance again"

Dagens misslyckade bak:
Sockerkaka som vi tryckte ner nougatbitar i. Blev inte bra. Bara kladdigt.
Rätt äckligt till och med. Men Märta blev glad... mer över till henne och det finns ingenting hon älskar så som sötsaker.

Dagens tv tittande:
Halva Allsång på skansen. "Så där" bra tycker jag nog.

Dagens väder:
Molnigt.Regnskurar. Solglimtar däremellan. Kring 18 grader.

Dagens humör/ sinnesstämning:
Utvilad. Tillfreds. Längtande. Effektiv.

Dagens tacksamhet:
Ja det stora hela, livet känns okej just nu. Å att Gotte ska komma. Å de mina mår bra. Märta är frisk.
Klänningen jag köpte för en spottstyvel är så fin.

Dagens klädsel:
Blå jeans med hög linning. Tennis t-shirt som är randig i vitt och grönt.

Dagens smink:
Kört helt naturell idag. En flottare beskrivning för att jag skitit i mitt utseende totalt denna lediga dag.

Dagens skönhetsvård:
En dusch :) och nylackade naglar.

Dagens bästa besked:
Gottepojken är veterinärsbesiktigad och chippad. Nu väntar han å längtar (han vet bara inte om det) efter mamma Asta

Dagens fegis:
Märta som inte vågar kliva i en bebispool vi tappat upp hur vi än lockar å pockar å mutar. Hon har inte vrit delfin i sitt förra liv hon.

Dagens goda gärning:
När här var det torftigt idag. Kanske att jag räddade sockerkaksbunken till Märta ur makens giriga händer.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Och här kommer dagens kram - fast mitt i natten!!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt landskap! Är det vid dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det är runt knuten. Faktiskt vackert trots brist på sol.

      Radera
  3. Kommer du ihåg när du bloggade för Märta? Märtakrokodill tror jag bloggen hette? Finns den kvar? Kunde vart kul att läsa såhär några år senare!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare