måndag 16 juli 2012

Dan före dan före dan före dan före dan...

Foto: Chevalier Rouge Jagger
Bild: Kicki Engman

... eller nåt sånt.
På lördag smäller det som bekant.
Stora Gottfrid dagen!
Jag har förberett mej inför valpankomsten på alla sätt som känns relevanta... det vill säga genom att köpa en ny klänning (jo jag köpte den där grönblommiga från Lindex som jag talade om för några veckor sen, nu på rea 125 spänn) och med mousserande rosévin som jag ska skåla i när lugnet lagt sej här på lördagskvällen.
Hahahaha... nåväl, optimisten har rätt lika ofta som pessimisten fast roligare på vägen.

Jag har haft en sjuhelvetes dag på jobbet.
Förmodligen mest för att jag var sliten. Stubinen ärkort och tålamodet inte särskilt långt.
Rök ihop med en läkare idag å blev irriterad på riktigt vilket jag uttryckte tydligt och klart.
Till mitt försvar vill jag säga att jag stod upp för en patient.
Inte "som patientens jurist" som vi fick lära oss på sjuksköterskeutbildningen utan mer som "patientens tigermamma."
Nå väl.jag är ledig imorgon och det BEHÖVER jag nog vara tror jag.
Jag har nog arbetat en månads timmar på de sista två veckorna.

Bestämde mej raskt för att åka vägen om stan och köpa en present till ytterligare ett födelsedagsbarn som snart fyller år, min finaste Cissi, blir 44 här i dagarna.
Var rätt säker på vad jag ville ha så det gick fort.
Köpte sedan oxå klänningen alltså och det mousserande rosévinet OCH en flaska rödvin som jag unnar mej att smutta på i detta nu.
Ett Selvarossa... kostar nästan ingenting men är fantastiskt bra tycker jag. Bäst i klassen om vi snackar 69 kronors vin eller vad det nu går på.

På kvällen har vi haft finbesök av "Lillebror" och hans lilla Papillonflicka Felicia.
Lillebror har ytterligare en Papillon, Cornelius, men han ligger på sjukhuset biten av en stor hund.
Riktigt illa där ann har han varit, nu har han flera drän och måste fortfarande ha ständig tillsyn.
Vilken mardrröm att få sin hund så illa biten och vilken mardröm att vara den andra hundägaren oxå.
Ve å fasa.
Märta har beskyllts för att ha allt från "fel på hårddisken" till att "vara ond... det syns i hennes ögon" men hon har aldrig bitit en annan hund. Tryckt till, men aldrig skadat.
Vi bjöd på härsken köttfärssås och avslagen Cola. Nej, fråga inte...

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Efter en skitdag idag så sitter jag ändå här och skrattar mitt i natten åt både din humor med köttfärsåsen och att du unnat dig en klänning ( skulle jag också gjort - superfin!) lagom till Gottfrid kommer. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria. Hoppas du kunnat ta av polotröjan idag.
      Ja men självklart kan man inte hämta en valp utan ny klänning.
      Det är väl självklart?!?! :)
      Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Tack :) Som sagt, på Lindex rea.

      Radera
  3. Hmmmmm - härsken köttfärssås och avslagen Cola???? Berätta mera!! Och du - det är väl klart att du räknar dagarna!!

    Och snygg klänning. Nästa sommar kommer att bli asskön - den är snygg då också.

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare