måndag 9 juli 2012

Hiss eller diss?



Jag är riiiiiiktigt sugen på att färga håret så här superrött.
Jag har faktiskt haft ungefär denna nyansen.
Fast det var långt innan Rihanna kom på idén å jag var 10 år yngre än nu.
Vad tycker ni?
Hade ju helst velat ha det NU då, när det är sommar å jag i allafall har lite färg i nyllet, man blir lätt lite blek av super-mega-duper rött.
Å nu har jag inte råd att gå å bleka och färga hos frissan.
Att gå från mörkbrunt till klarrött... det vågar jag inte ge mej på själv.
Hiss eller diss på tant Asta?! Vad tror ni?!

Jobbat dagen idag då och börjar känna mej aningens mör.
Har faktiskt varit uppe sedan halv fem imorse då jag vaknade å inte vågade somna om.
Fast det skrev jag kanske i morgoninlägget?
Ja ni hör... jag är senil.
Eller som en patient sa till mej igår "Du är inte bara idiot, du är ful oxå!"
Det var faktiskt lite roligt.
Hon sa dessutom till sin anhöriga i telefonen...
"Hon går runt här å svassar nu, öööööversköterska tror jag bestämt att hon sa att hon var.
Så märkvärdig så! Men det är en helt vanlig gammal kärring som alla de andra
!"
Det finns de som håller en på jorden. Hjälper Jante lite på traven. Så man inte får för sej att man duger menar jag :)    

Nej, hör ni brudar (å eventuella gossar)... rösta nu på hårfärgen. Yes or no.
Jag ska dricka ur mitt kaffe å valla hunden så länge.

Puss/Asta

7 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska göra det! Jag är totalt osentimental när det gäller mitt hår, tycker att jag blir skamlöst snygg i allt så varför skulle inte du tycka likadant om dig själv? :)
    Jag tänkte köpa en blondering och sedan ( provar på en slinga) när färgen är borta, färga med sådan intensiv röd färg. Men rekommenderar dig att kolla experten Katta Kvacks färga håret illrött skola http://www.kattakvack.se/?p=18826 Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Yes, of course!!! skönt att vi de däringa "tanterna" så vi inte får för oss att vi "är nåt"!!!!! ;-)

    SvaraRadera
  3. Ibland kan man verkligen behöva färga håret. Jag blekte mitt hår alv-vitt. Det piggade upp. Och höll grabbjävlar borta. =D Nej men allvar, färga för fan. Fast jag tycker svartblå skulle vara apsnyggt pårej.

    Jaså du fick sådana fina komplimanger? Ja det är inte lätt inte. Men det är väl när man kan låta bli att bry sig om sådana kommentarer som man är riktigt proffsig. Uff.
    En på akuten skrek till mamma en gång att "Den där jäveln ska då inte få sätta nål på mig!" med mera med mera.

    SvaraRadera
  4. Jaaaaaa! Jag har blandat svart och knallrött i mitt hår, och jag är alltid blek... Bryr mig inte om vad andra tycker, jag blir glad och energiska av mitt röda hår, det räcker för mig!

    SvaraRadera
  5. Testa!! Jag önskar att jag vågade göra nån extremfärg...

    SvaraRadera
  6. Tycker absolut att du skall göra det! Och precis som Maria skriver är det bra att ha en osentimental inställning. Jag menar, tröttnar du kan man färga om. Punkt!

    Och du, skit i tanten! Du är bäst!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj! Ni verkar rrörande eniga om att jag ska köra. Konstigt, när jag frågar folk IRLsäger de att de inte tycker det.
    Pratade med frissan, ca 1000 spänn skulle det kosta.Men det är massor av jobb å ständiga ifärgningar i att hålla ett så rötthår fräscht.
    Nja, vet inte om jag orkar det... men tack för allt pepp.
    Puss

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare