onsdag 11 juli 2012

Don't try this at home...

Onödiga laster att skaffa sej...
Jag menar, det räcker ju så bra med snus å Märta pussar.
Jag är egentligen ingen sockerjunky utan går mer igång på salt å fett. Men det är klart, jag är kvinna å kvinnor älskar choklad.
Detta är chokladernas choklad. Så livsfarligt jävla skitgod att när du väl prövat vill du inte ha någonting annat, hur "rätt" det än är att föredrag choklad med hög kakaohalt.




Jag har sagt det förut, när du väl prövat Moroccan oil så vill/kan du aldrig mer vara utan.
För mej var det som heroin. Jag testade en gång å sen var jag fast.
Det sägs "byggga upp håret" vilket jag inte tror ett skit på eftersom håret är stendöd vävnad men det gör håret följsamt, glänsande, mjukt på ett bra sätt och attans så väldoftande.
Ca 350 kr men den varar länge, min första flaska hade jag i 10 månader.
En liten liten kladd i nytvättat hår.

Senaste lasten då. Lite samma känsla som med håroljan.
En gång å pang jag var fast!
Men gör sej bäst på hud med lite solbrränna tror jag.
Till vintern övergår jag nog till en vanlig foundation.
Denna är lätt och känns helt fettfri. Den är färgar inte av på plagg och är liksom ingen kräm utan en gel som består till över 90% av vatten.
Och. Så. Jävla. Bra!

Min gamla trotjänare, som jag rekommenderar till alla i tid och otid.
OPI borde fan betala mej reklampengar för jag tror säkert att jag "sålt in oljan" till minst 100 pers.
Denna oljan är räddningen för allatorra naglar som skivar sej å går av.
Det kan ta lite tid, men med ihärdigt inmasserande och lite tålamod ger Avoplex dej smidiga, starka, vackra naglar.
Går inte att leva utan.


Nej, jag är kanske inte BEROENDE av denna cider. Det vore ju förfärligt. Då vore jag ju alkoholist.
Men för en tjej tant som normalt inte går igång på cider utan föredrar rödvin å öl så har jag ändå trillat dit.
Denna cider är förfärligt god. Framförallt tillsammans med solsken


.
Jag har ingen aning om hur det gick till.
Men från att ha varit en kvinna med typ ett par promenadskor och ett par finskor (med låg klack) så blev jag plötsligt för 3-4 år sen skogalen och begäret bara stegras hela tiden.
Framförallt begäret till opraktiska, högklackade och vackra skor.
Efter som jag inte vet hur eller varför jag utvecklade denna last så får jag väl helt enkelt utfärda en allmän varning.
Vistas inte i onödan i skoaffärer. När du måste köpa nya skor, gör det fort och utan passion.
Prova bara de du absolut kan tänka dej och se inte åt nåt annat.




Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Bra grejer är alltid bra grejer och mycket bättre än dåliga grejer. Jag köpte mitt första OPI nagellack idag för att jag har hört att det ska vara så bra :) Vilka fina fåglar du har här på sidorna förresten... I like!

    SvaraRadera
  2. Undrar om jag borde utfärda den där varningen även på min blogg? =)

    SvaraRadera
  3. Har provat alla utom bronzing gelen och cidern och kan inte annat än hålla med. Där Moroccan oilen är dryg som tusan är chokladen slut på ett kick...

    Så, då ska jag inte prova det jag inte redan testat alltså...?!

    Kram

    SvaraRadera
  4. *ler* Har en variant av moroccan - i samma prisklass, och kan bara hålla med om att den är underbar.. Chokladen är - precis som Pia säger - vansinnesgod.. Och den däringa foundationen blev jag allt lite nyfiken på!

    Skor? Vad är det??? Mmmmm....

    SvaraRadera
  5. Ack, på mig blev håroljan som ett slags fett täcke. :S Antar att det redan är så "glatt" (läs: flötigt ;)) sedan innan. :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare