fredag 27 juli 2012

Fredag igen då



Jo då, han är fullfjädrad så liten han är, skulle man kunna säga.
På att fostra sin mor. Både när det gäller att tigga, pressa mej till att servera godare mat å att bli buren överallt.
Trams...tänker kanske ni?!
Pröva själv att ha en valp som klänger om benen på er å piiiiiiiper på promenader och som sen sitter nöjt i famnen och tittar på allt medan han belönar dej med en å annan puss i ansiktet.
Det är rätt enkelt att falla till föga då... och så tar inte 10 minuters rundan en timme heller.
Mini å jag skojade om det på rundan idag, jag kommer få enorma biceps när jag släpar runt på Gotte om några år. 70 kg hund kräver sådana om de absolut ska bäras.

Jag tror att jag får ringa till djursjukhuset och klaga imorgon.
De har nämligen inte bar opererat bort Märtas livmoder å äggstockar utan tydligen även hörselorganen.
Själva öronlapparna är kvar... men inuti är det tomt.
Hon HÖR ingenting längre. Inte förbud, inte "nej", inte ens sitt namn eller "vill du ha korv."

Annars har vi en lugn...trött... fredagskväll här.
"Lillebror" var å hälsade på Gotte för första gången. Stora dottern åkte hem.
Vi har mest hållt oss i skuggan idag. Märta är feberfri. Såret ser ut att läka fint men hon är frustrerad över att bara få gå kortisrundor.
På söndag börjar jag att jobba igen, har riktig ångest för det...
Över lag mår jag inte... helt bra psykiskt.
Det är som om spänningarna efter Märta sitter kvar, sög musten ur mej.
Det å ängslan över hur det ska gå när jag börjar jobba med hundarna, om Gotte ska fixa att sova själv här nere med Märtis osv.
Kanske är lite vardag precis vad vi behöver?!

Kan ni känna igen det där? Att bli lite "nedsatt" psykiskt efter en pärs att man sedan överreagerar med oro på småsaker?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ja, kan verkligen relatera till det du skriver om måendet. Men jag hoppas innerligt att det ska vända för er snart. Det måste det göra! Kramar, Maria.
    Ps. Bilderna är bara så fina!

    SvaraRadera
  2. Japp... Känner igen det!! Och du - du är trött.. Men det blir bättre.. Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare