fredag 20 juli 2012

Ett litet kärlekskontrakt



Älskade Gottepojken... imorgon smäller det.
En sista kväll och natt att längta. Jag känner mej pirrig, spänd, lycklig och lite nervös.
Ungefär som kvällen före julafton när man var liten.
Imorgon kommer vi och hämtar dej. Vi som ska bli din nya flock.

Det är inte utan att jag har lite dåligt samvete.
Om detta vet du ingenting om när du somnar inför natten ihoprullad med dina syskon i allt det som luktar och känns välbekant. Den enda värld du känner till.
Att ta dej bort ifrån mamma och syskon... bort till nya ansikten, nya röster, nya dofter och en Märta som förmodligen kommer att tala om vart skåpet ska stå.
Det blir en tuff dag imorgon min älskling för dej.


Men Gottfrid, jag lovar dej att det blir bra.
Jag lovar att jag ska älska dej med allt vad jag har.
Du kommer varken sakna sällskap eller mat eller kärlek.
Du kommer att omhuldas, pussas och skämmas bort.
Du är min vackra prins, den stiligaste pojken i hela Halland, och som en sådan kommer du oxå att bli behandlad.
Jag kommer sova här nere på en madrass så du kan krypa tätt intill mej om du saknar din mamma och dina syskon.


Vi är så många som längtar efter dej.
Så många som tittat på foton av dej och räknat dagarna till vi ska få hålla dej.
Lukta på dej. Pussa dej.


Du å jag å Märta.
Vi tre ska upptäcka världen tillsammans.
Gå på mysiga skogsstigar. Springa längst stranden tillsammans.
Nattbada i en sommarnatt som aldrig blir riktigt mörk.
Vi ska ta bilen och åka på utflykter.
Du ska få lära dej umgås med andra hundar, både små och stora, och hela tiden finns jag där och skyddar dej.
Märta kommer förmodligen lära dej alla hyss hon kan. Å dom är många!


Jag älskar dej redan.
Kärleken till dej kommer bara att växa.
Du kommer bli min livlina den dagen Märta far till Nangiala.
Välkommen hem mitt hjärta ♥


Puss/ Asta



3 kommentarer:

  1. Jag får ju tårar i ögonen!

    SvaraRadera
  2. Tack Monne. Själv fulgråter jag ikväll för att jag plötsligt saknar min gamla hund som dog för 7½ år sen. Jag är en märklig människa :) Kram

    SvaraRadera
  3. Det rör upp mycket känslor inför att få en ny familjemedlem - både barn eller valp. Lite samma känsla av att man ska räcka till och göra allting bra, samt att man vet att det kommer bli tufft på många vis. Inte bara kärlek - men också en massa kärlek där man lånar ut sitt hjärta till ännu en.
    Det kommer bli en fantastisk dag för er imorgon. Varma lyckönskningar till lille Gotte! Kram!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare