torsdag 5 juli 2012

Samla ihop sina tankar.

Foto: Jagger Junior
Dagens Gottebild. Tillhörande Kicki Engman


Ett litet "duttinlägg" då. Ett "samla ihop tankarna inlägg."
På tal om bloggtroll,läs inlägget nedan, så finns det å har alltid funnits nåt fint med Bloggdala och det är att man sluter sej samman kring en inkräktare som bara vill söndra.
Egentligen oavsett sina egna politiska hemvister och åsikter. I ett slags systerskap när det är som bäst.
Jag tycker att systerskap är vackert.
Det är... känns det som?... ovanligare än broderskap.
Ofta är det kvinnor som hugger andra kvinnor i ryggen. Som kritiserar hårdast.
Jag är inte särskilt mycket bättre el sämre än de flesta andra där.
Vi behöver se på varann med större förlåtelse. Högre acceptans. Skydda varandras ryggar.

På tal om ryggar.
För någon vecka sedan var det en katt i området som släpade sej hem blodig och sönderbiten med krossad rygg. Från VÅRT håll dessutom. Jag hoppas ingen tror att det var Märta...
Ägaren till katten hade sett en räv i samma veva med ungar.
Förmodligen var det den.
Samma kväll som katten släpade sej hem döende hade vi hört ett fruktansvärt liv nån timma innan.
Ikväll hörde jag det igen.
Nervöst kollade jag till min egen katt som låg å sov i en säng på övervåningen tack å lov.
Vår lilla kisse... hon är rädd för allt, går aldrig ut på vägen, aktar sej för bilar å människor.
Vi har sagt att hon kommer att leva till hon blir jättegammal så försiktig som hon är.
Men det är klart, en räv rår hon inte på om det vill sej illa.
Lite olustigt att den smyger runt här i bostadsområdet. Vi har väldigt mycket räv, jag ser dem ofta.

Annars är det en underbar kväll.
Ljummet ute å det luktar av sommar. Kaprifol tror jag bestämt.
Jag å Märta gick en runda alldeles nyss.
Njöt av skymningen å dofterna. Av värmen å tystnaden.
Utan henne är jag en mörkrädd fegis. Med henne, mitt ankare i livet, inte rädd för en levande varelse.

Jag ska strax gå å lägga mej. Sov gott bästaste läsare...

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Isch och Usch. För rävar som gör illa katter... De är hur vackra som helst, men det där lät illa..

    Hoppas du kan sova gott och känna dig lite mera utvilad i morgon!!

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare