fredag 20 juli 2012

Här händer det grejer minsann...

... Har jag sagt att jag ska gå ner i tjänst?
Jobba kanske 30% eller nåt fortsättningsvis.

Jag ska bygga en stor pool på tomten med trädäck runt och vi ska i samband med det totalrenovera huset.
Ja, minus köket då. Å då vill man så klart ha nya möbler med.

Sen ska vi köpa ny bil med... här händer det grejer... får grunna lite på vad jag vill ha.
Ny ska den vara hur som helst, en Toyota Prius kanske.

Å så ska jag resa... till värmen. Aruba är jag sugen på i vinter. Grekland nästa sommar.

Det var den roliga delen. Jag tänkte faktiskt bli av med lite skulder oxå. Åtminstone halva bolånet och CSN ska väck...
Får väl trösta mej med en rejäl shoppingtur efteråt.

... Ja, det är i alla fall planerna i stora drag så här långt INNAN jag skrapat min trisslott.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Jag tänkte att här händer det minsann grejer!!:) Men förstod någonstans vid Aruba att nej, det var nog bara önsketänkande. Men man vet aldrig... :)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Fast Priusen kan man köpa utan att vara miljonär i alla fall. Vi gillar våran även om det är litegrann som att köra ett Nintendo.

    Plötsligt så händer det. Någon annan :-S

    SvaraRadera
  3. Låter lite liknande planerna jag har för den gigantiska lottovinst vi alldeles snart ska håva hem... Fast vi just nu inte haft råd att lämna in raden...

    SvaraRadera
  4. Hahahahahahaha - UNDERBART!!! Puss på dig!

    SvaraRadera
  5. Hemligheten är ju just att ha mindre utgifter, inte högre inkomster.... Går själv ner i inkomst rejält (igen) med ytterligare en snål föräldraledighet. Vi har valt att inte ta "fullt antal dagar", utan klara oss på minsta lilla. Men så har jag ju då nu närmare 500 dagar att ta ut "om vi skulle vilja och behöva få in extra pengar".

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare