tisdag 3 juli 2012

Min favoritlåt just nu



One last time med vår egen Agnes.
Tyckte den var "så där" första gången jag hörde den, nu älskar jag den!
Fy tusan vad hon är begåvad den bruden.!
Å snygg!

Då så.
Första passet på jobbet avklarat.
Det tog emot som sjutton att åka in när vädergudarna... plötsligt... bestämde sej för att servera BÅDE sol å värme.
Är det inte ironiskt så säg?!
Alltid en märklig känsla att komma tillbaka till jobbet. Möta sommarvikarier som hunnit börja och nu jobbar självständigt, som möter mej och frågar om "de kan hjälpa till med något?"

Det var mycket att göra ikväll. Jag hann knappt prata alls med några kollegor men det kändes bra.
Jag var tillbaka å jag hade koll ändå lixom.
Roligt.
Känslan av att vara lite ringrostig infann sej aldrig.
Koncentrerade mej på patienterna och på att göra ett bra jobb.
Det är kul att känna att man har energi och motivation igen (vi får se hur länge det varar.)
Stötte snabbt ihop med vikarierande avdelningschef å sa att jag ville jobba extra under närmaste veckorna.
"Jag har en hund att betala" sa jag.

Nu ska jag ta mej lite kvällste och krypa i säng.
Ha en fin natt mina vänner.

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. Japp - lille Gotte.. *ler* Och visst är det typiskt med vädret!!!! Tänkte på dig idag...

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare