onsdag 4 juli 2012

Nedräkningskalender


Mini har gjort en nedräkningskalender på griffeltavlan i köket.
Skrivit rutor att kryssa i, från idag tills vi ska hämta Gotte-pojken.

Igår, när den var klar, tittade hon på den å suckade högljutt...
"Åhhhh, det är ju JÄTTE många dagar kvar. Vad ska jag göra under tiden?!"
"Tja, vad sägs om att njuta av sovmorgonar, att kunna komma å gå som du vill, att slippa trampa i kiss eller få anklarna upptuggade av sylvassa tänder"
svarade jag.

Ja jag längtar oxå.
Jag spelar bara lite tuff.
Å så är jag kanske liiiiite mer realistisk kring vad valptid innebär.
Mys, gos, kärlek... å hårt jobb.

Hör ni, njut av sommarvärmen idag. Åk till stranden, ät en glass, ta ett glas vin mitt på dan.
Själv måste jag skynda mej så jag kommer i tid till jobbet.
Swiiiiiish.

Puss/Asta

3 kommentarer:

  1. Swissshh, supersyrra! Jag har skrivit ett inlägg utifrån din utmaning, du kan kolla här: http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/07/04/astas-utmaning-2/

    SvaraRadera
  2. Underbar bild på din sötnos! Minns så väl det där med att räkna ner dagarna, gjorde vi med. Å det är ungefär som man har ett beräknat datum för förlossning.
    Kram kram!
    Ps. Jävla skit att det skulle bli sommarvärme när du började jobba igen! :(

    SvaraRadera
  3. Minns också söndertuggade saker när min valp kom hem. Har ingen hund alls längre men.
    Idag finner du en bild på mig ohc den är nog den jag är mest nöjd med just nu. Mest för att mina smala vader syns. Ja andra har smalare men...
    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare