torsdag 12 juli 2012

Sju saker om mej...

Foto: Gottfrid / Jagger på begäran
Bild: Kicki Engman

Coola Vampen körde en utmaning på sin blogg.
Att berätta 7 saker om sej själv, som inte är känt sedan tidigare, och därefter utmana andra att göra samma sak.

♥ Jag antar att alla redan förstått att jag älskar hundar i allmänhet och Dogue de bordeauxer i synnerhet.
Jag är så beroende av att ha hund omkring mej att ingen eller ingenting får komma emellan.
Skulle maken ställa ultimatum om ett hundfritt hem alternativt bli allergisk så skulle det vara tack å adjö  med vårt äktenskap.

♥ Fram till jag var 40 ungefär kunde jag somna när å var å hur som helst. Sov mej igenom brandlarm och gastande ungar.
Sen började det krångla... från en dag till en annan... och efter det har jag inte sovit en natt utan insomningstablett.

♥ Som 90% av alla bloggare drömmer jag om att bli författare.
Jag har en idé om att skriva en roman i sjukhusmiljö. Det pågår faktiskt en hel del skandaler, romanser och förbjudna affärer även på riktigt... men doktorerna ser sällan ut som i tv serierna.

♥ Jag är otroligt lat.
Struntar nästan alltid att borsta tänderna på kvällen (... om det inte vankas "umgänge") och tvättar heller inte bort sminket.

♥ Jag ligger på spikmattan minst 30 minuter varje kväll, ofta en stund på morgonen och mitt på dan med.

♥ Jag kan inte somna utan Fishermans friend (den blå) i munnen. Har inte ens försökt på många år...

♥ Jag skulle absolut kunna tänka mej att skaffa barn med min "lillebror" på jobbet som är homosexuell om jag bara var några år yngre. Självklart då med gemensam vårdnad. Jag ser inte det som något problem att jag är gift med en annan man.

Jag utmanar alla som känner sej manade.

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Intressanta fakta. Särskilt det om din homosexuella vän. Skulle din man godta det hela? Rent hypotetiskt tänkt nu: om så nu skulle bli fallet - är det inte som så att en man automatiskt ses som fadern till ett barn såvida han är gift med kvinnan som får det?
    Undrar om någon gjort detta i verkligheten.
    Via en vän känner jag ett par homosexuella män som fått barn med en surrogatmamma som helt avsagt sig vårdnaden. De är biologisk far till ett barn vardera, så barnen är biologiskt sätt alltså halvsyskon via surrogatmamman. Vet dock inte hur det juridiska gick till där, men jag antar att modern avsade sig vårdnaden för båda står som pappor åt barnen.

    Alltså, hunden är HELT bedårande!

    SvaraRadera
  2. Men du! Sätt igång vetja! Dina fingrar flödar ju över tangentbordet! Skriv postitlappar om du kommer på ideer! Sen sätter du dig ner och skriver! Inom ett år har du en bestseller!!

    Jag drömmer inte om att bli författare! Skulle vara kul att jobba med bild o text! Layout eller reklam kanske! Jag kan fixa omslaget till din bok ;-)

    KRAM! Anna

    SvaraRadera
  3. Ja du, under alla dessa år så kom det sista som en ordentlig överraskning.Härligt och generöst! Åh Gotte är ju verkligen en godbit! Kram kram!

    SvaraRadera
  4. *ler* Nämen vad trevligt!! Kan ju hända att jag gör denna utmaning med... Kanske.. ;))

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare