måndag 9 juli 2012

Morning sunshine

Jag vaknade av mej själv halv fem. Fyra timmar efter att jag somnat.
Pigg...just då. Så jag gick upp. Medveten om att jag annars skulle slumrat till å varit halvdöd... mer än halvdöd... när mobilen skulle ringa 45 minuter senare.
Nu känner jag mej rätt trött, nej supertrött som ett vrak i alla fall.
Skulle kunna sälja min egen man till djurförsök för att få sova typ 8 timmar till.
Sova.
Ska hålla fast vid den tanken och typ lägga mej nio ikväll. Har ytterligare ett dagpass imorgon.

Vilken kväll det var igår när jag kom hem vid halv elva.
Ljummet.
Det var en sån där kväll man önskat att man var ledig dagen därpå så man kunde gått ner till havet.
Bara hunden å jag (för maken tycker inte alls sånt är lika mysigt) och tagit ett årets första dopp i den sista skymningen.
Ungdomarna satt ute på altanen och spelade spel när jag la mej vid midnatt.
Ljuvligt.
Kul för alla som är lediga. Alla sommarlovslediga ungar som behöver värme och sol, alla vuxna som väntat ett helt år på sin semester. 

På tal om ingenting, har ni sett den här raringen på Indiska.
Suck så söt.
Minns ni klänningen jag köpte, röd med rosa prickar?
Jag bara ääääälskar den, har den på mej så fort den är ren och det inte är drivis ute.


denna var oxå väldigt söt...

Nora klänning svart

Puss/ Asta

1 kommentar:

  1. "Sälja min man till djurförsök" - vart får du allting ifrån? Hahahaa! Var du dessutom tvungen att visa ännu en Indiska klänning? :) Den röda. Åh så fin! Den svarta däremot var inte så fin i verkligheten, även om den är jättefin på bild.
    Ha nu en fin jobb dag! Själv drar jag nog ner på stranden med kidsen. Kramar!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare