lördag 28 juli 2012

God natt



Jag är förbannad och ledsen ikväll.
Vill egentligen inte ventilera några privata konflikter på bloggen och tänker inte göra det heller... mer än i generella drag.
Jag skrev tidigare idag ett inlägg om att "Bara för att..."
Bara för att jag blottar svagheter eller erkänner tillkortakommanden, vädrar oro eller vad det kan vara så vill jag inte att det ska ses som en svaghet och en öppning i att mästra mej hur som helst...
Då skrev jag det utan någon särskild i åtanke. Men ikväll är det precis vad som har hänt.

Jag tycker att jag är en öppen människa. En förlåtande människa.
Jag har lätt, nästan för lätt, att blotta mina misstag eller min osäkerhet och jag tar gärna emot goda råd och förmaningar... om de utdelas med respekt.
Men jag är 43 år fyllda. Jag har varit vuxen längre än de flesta i min ålder och ta me fan klarat mej själv sedan jag var väldigt ung.
Jag är ingen curlad unge. Mina föräldrar har aldrig funnits för mej i form av ekonomisk buffert, barnvakt eller kommit till undsättning i andra sammanhang.
Jag är självständig, vuxen och normalbegåvad.
Det jag åstakommit... inte så jävla mycket i och för sej... har jag ta me fan gjort för egen maskin.
Ändå finns det människor som tar sej rätten att trycka till mej, att tämligen öppet antyda att jag är okapabel, att framföra "goda råd" på ett hånande sätt. Människor som inte respekterar att "nu är det nog, nu talar vi om nåt annat" utan bara MÅSTE dra ett par vändor till om hur FEL jag gör.

Varför gör man så mot någon man åtminstone borde älska?
Ingen aning men ledsen och pissed of blir jag lika fullt.
Å förbannad på mej själv över att jag bryr mej.
Människan i fråga är själv varken mer eller mindre klok än vad jag är.
Borde se över sin egen byk istället innan den kritiserar mej.

Bara för att jag är snäll låter jag mej inte trampas på.
Bara för att jag blottar osäkerhet är jag ingen idiot.

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Jag förstår dig och jag förstår din känsla. Imorgon tar vi nya tag. Jävla skit alltså.
    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. A - HELT riktigt. Ta ingen skit!!!!

    Pusspådig!

    SvaraRadera
  3. A - helt riktigt!! Ta ingen skit!!

    SvaraRadera
  4. Vadå okapabel? Vilket skitsnack. Hoppas du känner dig bättre nu på morgonen.

    SvaraRadera
  5. Förstår att du är förbannad, jag avskyr när någon tar sig rätten att "tillrättavisa" mig. Kritik kan jag ta, men när någon tydligt visar att de ser sig som så mycket förståndigare och "vuxnare" än mig, då ser jag rött!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare