onsdag 12 september 2012

Betuttelse och en stilla bön

 Kamelbonden Bengt blev överväldigad när kärleksbreven till honom levererades i premiärprogrammet av "Bonde söker fru". Foto: TV4

Onsdag kväll å hujedamej vad de här dagarna går fort!
Jag har haft en fin dag. Ätit lunch ihop med världens bästa Marie och Lillebror.
Käket var "så där" men sällskapet och septembersolen var det minsann inget fel på.
Jag är lyckligt lottad.
Totalt superpank så hade jag egentligen inte råd att käka ute.
Har 120 kr kvar i plånboken som ska räcka till den 25:e.
Vad säger man om det?!
Tja, antingen skrattar man helt psykotiskt ha haha hahaha ha ha hahaha eller oxå ber man en stilla bön om att Agria sätter in de där förbannade pengarna imorgon.
Förlåt svordomen. "Snälla Agria, skulle ni vilja vara ett riktigt gulligt och snällt litet försäkringsbolag och ge tillbaka mina pengar innan vi svälter ihjäl. Tack!"
Hur som helst så slank vi in på Lindex en snabbis och jag var en busig hustru och handlade vinterjacka på kredit. Min man hatar kredit. Jag älskar kredit. Men visst, jag vet att han har rätt.
Det är bra att han håller mej lite i örat där precis som jag håller honom i ett stadigt nackatag kring hans pokerspelande.

Å nu ikväll har jag blivit lite betuttad.
Årets "Bonde söker fru" drog igång och i kvällens avsnitt fick bönderna sina brev.
De verkar vara charmiga och spännande personligheter allihop men ingen kommer ju i närheten av kameluppfödaren Bengt Erlandsson på Öland.
Han ser ut som en blandning av en Hells Angels snubbe och jultomten ungefär och verkar besitta så mycket charm och känslor.
Jag skulle absolut kunna söka till honom om jag inte varit gift.
Jag gillar lite udda personligheter, jag är ju inte helt som andra jag heller.
Tror Asta och hennes stora galna hundar hade gjort sej perfekt bland kamelerna :)
Men men, nu får någon annan kvinna chansen och jag ska njuta av att följa alla stundande kärlekshistorier på tv istället.
Vad tror ni om årets bönder och vem är er favorit?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Bengt blev min favorit också, på stört!
    Och jag tror definitvt också att hundar kan bli avundsjuka, men det vågar man ju inte säga högt, eftersom det inte existerar enligt expertisen....
    Ha en fin dag med din bokmal och din kloka gamla dam!

    SvaraRadera
  2. Kan ju säga att han redan visat sig ute med en kvinna, har ätit 2 ggr hos oss på jobbet. Men om hon är med i tv har jag inte en aning om än o det håller jag tyst om isf för att inte förstöra för er andra.
    Kan säga att han är MYCKET spec den mannen, hans yngsta dotter går i min tonårstjejs klass. Dock aldrig sett honom på nåt f-möte el dyl.
    Hoppas du får dina pengar, kram.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare