söndag 9 september 2012

Söndag

 

Idag är en seg dag.
Sov skitdåligt i natt.
Gottepojken var dålig och bajsade inte mindre än SJU gånger inne.
Man kan bli pigg av mindre.
Jag är rätt van från jobbet men i natt var det nästan så jag ulkade en smula.
Ja, jag ska skona er från fler detaljer.
Dessutom har Märta kommit på att det är rätt så mysigt att ligga på madrassen hon med å övergivit sin vanliga sovplats... soffan.
Det är bara det att hon tar så jäkla mycket plats å dessutom lägger sej på täcket och "låser" det.
Fick nöja mej med att ligga öde överkropp och höft på madrassen, benen på golvet.
Täcket nådde mej bara upp till strax under brösten.
Å inte har jag hjärta nog att köra bort henne.
Nej, det får bli ändring nu. Lika bra att införa nya sovvanor under min ledighet.

Jag har beställt en ny personlig almanacka. Det är fjärde året jag köper en nu därifrån.
De är suveräna, praktiska och just... personliga.
Även i år har jag privata bilder som omslag. I år står det inte längre "Märtas mamma" på för nu är jag ju mamma till ytterligare en vasstandad pralin så nu står det kort å gott "Krokodillmamma- 13."

Annars står vi inför en ny vecka ja.
Min ser väldigt okej ut.
Fika med Ergo imorgon eftermiddag, utvecklingsdag på tisdag, lunch med en vän på onsdag och sen är det blankt. Njutartid. Hundtid. Återhämtning.

Puss/ Asta


9 kommentarer:

  1. Låter som en väldigt jobbig natt, hoppas denna natt blir bättre. Skönt med ledighet att se fram emot! Tänkte höra varifrån du beställer din personliga kalender?
    H/Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken. Beställer från personligalmanacka.se
      Kram

      Radera
  2. Isch. Låter som en "slitahund-jobbignatt".. Hoppas innerligt att denna natt blir bättre. Annars håller inte du!!

    Ser jättemycket framemot att träffas! *ler* Blir som vanligt en hel del att prata om! Och du föresten; är det med dig jag spelar WF? "Krokodilmamman"?

    Kraaaam

    SvaraRadera
  3. :) Nej, jag tror inte vi har nåt spel igång nu. Heter ju krokodillmamma. Med 2 st l. Men det är säkert 3-4 st av mina vänner som spelat med hon med 1 l :) Ses imorgon. Puss

    SvaraRadera
  4. Jag har oxå personlig almanacka, med egna bilder. Gillar den skarpt, smart affärsidé! Hälsa Ergo från mig, hade gärna suttit i stum beundran i ett hörn och lyssnat på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit roligt att ha dej med Freja. Riktigt trevligt.
      Men varför skulle du sitta stum?!
      Kram

      Radera
    2. För att jag skulle vara starstruck av er två....

      Radera
  5. Åh vad skönt med semester! Våra 2 v har gått jättefort (samtidigt som det känns som vi varit lediga jätte länge, konstigt). Imorgon bitti ska jag upp 04:20. Ogillar mkt första dagen på ny arbetsplats. Det är så läskigt! Men har ju klarat det ett par ggr förut, så jag överlever det förhoppningsvis en gång till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt. Oändligt skönt.
      Så klart känns det i magen när man ska till en ny arbetsplats. Allt man inte kan å ingen känner man. Man ska finna sin plats osv.
      Men det kommer säkert gå kanon. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare