lördag 1 september 2012

Ett kort tjingeling

Idag har min äldsta flicka varit gift i en vecka. Hon och hennes make (oj vad det känns märkligt att skriva så) är fortfarande i Turkiet och gottar sej. Jag hoppas och tror att de har det underbart!

Läser om den här tjejen... Gabriella... som försvunnit i Egypten.
Så fruktansvärt!
Jag antar att ni läst om det? En ung kvinna från Gotland som åkte ensam på solsemester och som efter ett tag slutade att skicka sms hem. Hon har checkat ut från hotellet men kom aldrig med planet hem.
Många saker verkar ju lite konstiga. Varför slutade hon höra av sej medan hon fortfarande var på hotellet? Smsen upphörde innan hon checkade ut.
Varför skrev hon in sej på hotellet under annat namn?
Åhh, jag kan bara föreställa mej hur oroliga och maktlösa hennes familj måste känna sej!
Vilken mardröm. Ungen borta. I ett främmande land. Hur letar man och var börjar man?!

Själv har jag det ganska gott men svårt att komma igång. Både hundarna och jag var slöa i morse och gick upp alldeles för sent. Sitter fortfarande här i min one piece och surplar kaffe.
Har pratat i telefonen med pappa och sökt hans fina fru men inte fått tag på henne.
Hon fyller 53 idag. Hon är det bästa som har hänt min far om jag får säga vad jag tycker.
Hon är så genuint omtänksam och snäll den kvinnan.

Ja å så ska jag ju på en liten minibloggträff om några timmar.
Jag får väl sätta fart. Skall man träffas sen eftermiddag duger det ju inte att "försova" sej.
Återkommer med skvaller om detta senare :)

Ha det gott så länge

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Usch då! Har inte läst om tjejen ännu, men det måste ju vara skräck scenariet.. Men din gifta tös har det säkert hur bra som helst

    Filmen från igår verkar fantastisk! Skall se den när orken finns.. *ler* Och du får ha det underbart i eftermiddag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hopas du fick en härlig eftermiddag!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare