torsdag 20 september 2012

Bonde söker fru

 

Det är märkligt att det kan vara så, men årets upplaga av "Bonde söker fru" gör mej faktiskt lycklig!
Det bor många härliga människor här ute i Svea rikes land och inte minst våra bönder och deras kvinnor.
I år har Tv4 verkligen lyckats få tag på ett härligt gäng bönder.
Min favorit är fortfarande kamelbonden från Öland. Kollegorna tittade suspekt på mej när jag sa det, men jag kan se bortom det där tomteskägget och in i de där härligt glittrande ögonen.
Det känns som en trygg karl, en självklar man, och jag tror inte att det finns någon egenskap som jag finner mer attraktiv.
Attans att jag inte är singel för då skulle jag ha sökt och sopat banan med de andra kvinnorna :)

Jag gillar dom alla! Klas med sina stora tänder är så himla charmig. Kjell-Arne (hette han så? Vad har han för sadist till föräldrar?) så varm och blyg, och den unga killen... målmedveten och social.
Kvinnorna går inte av för hackor de heller.
Gillade särskilt "hon som inte var så blond" och som gillade att mecka med bilar och köra kross.
Hon uppvaktade Klas. Å så gillade jag den rödhåriga kvinnan som blev förälskad i Bengt efter 5 minuter.
Mest alltså, för jag gillade dem alla.

Programmet är hånat och förlöjligat av många men faktum är ju att det måste vara en succé efter som det sänds år efter år. Många hållfasta kärlekspar har det oxå blivit... och om det så bara blivit ett enda så är väl det fint nog?
Kärlek är ju ett mirakel som Björn Ranelid säger och det stämmer verkligen.
Kanske är det större än så? Själva meningen med livet...
Jag tycker i alla fall att det är härligt att få se alla dessa vackra svenska sommarvyer, spännande människor och romantik som uppstår.
Det gör mej glad. Ja nästan lycklig faktiskt. Å det är inte fy skam gjort av tv underhållning på onsdagskvällar.

Nu ska jag sova. Natti natti på er.

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker som du. Det finns så många härliga människor o detta är ett program helt utan hopkokade intriger förutom de som ev uppstår för kärleks skull. Detta är ett äkta program med äkta människor o äkta känslor.. *L*
    Å Bengt är charmig på sitt vis, lite excentrisk..
    Inte många män som har 8 barn med samma kvinna *L*
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  2. Jag som inte gillar dokusåpor, men Bonde söker fru har jag aldrig missat ett avsnitt. Härligt program!

    SvaraRadera
  3. Nu bor jag ju mitt i ett avsnitt av bonde söker fru i princip, så jag har lite svårt att se programmet objektivt. Kompisar frågar ofta om det finns ngn tillgänglig bonde i närheten av där jag bor (ja, jag kan räkna upp tre just nu). Men jag tror också du skulle sopa banan med konkurrensen!

    SvaraRadera
  4. Jag hade bestämt mig för att inte se Bönderna i år. Trodde först att jag inte kände för det bara. Men, nu sitter jag där så vackert i soffan och mina ögon tindrar ikapp med bönderna och deras tjejer/kvinnor. Leve kärleken!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jaaaaaaaa!!!! Nä det är inte löjligt. Men tänk att man på nåt sätt känner att man ska behöva försvara sig när man kollar på programmet. Ja....jag kan bara hålla med. Kamelbonden...vilken karl! Hur är det med Gottepojken förresten? kram

    SvaraRadera
  6. Tänkte innan jag såg gårdagens avsnitt att den där Kamelbonden kommer bara göra bort sig, åh vad har de nu hittat för orginal.
    Men oj så jag bedrog mig, håller med i din beskrivning, vilken trygg, positivt självsäker karl.
    När det gäller Klas tänker jag bara på hans dialekt och låten Kolmårdstroll, alrig hört den gå in på youtube!!
    Hoppas du har en bra dag

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare