fredag 7 september 2012

Lite prinsessan på ärten takter.

 

Let's spell it all together... S E M E S T E R!!!
Med undantag för på tisdag när vi har utvecklingsdag så är jag ledig i nästan två veckor.
Jag behöver det så förtvivlat väl!!!!
Nu hoppas jag på underbart höstväder, sol och klar, hög luft.

Jag tänker spendera min semester så som jag helst fördriver min lediga tid.
I lugn och tråkighet.
Jag ska komma igång med längre rundor med Märta igen, både hon å jag har kommit av oss med det vilket märks på vårt flås och våra midjemått. Min donna... jo för det är viktigare med henne... ska ha ordentlig kondition och starka muskler så hon får finnas kvar hos mej länge än.
Jag ska miljöträna lill-prinsen. På många olika sätt.
På tal om Gottfrid så har vi mobbat honom lite idag.
Han har tappat sina två första mjölktänder. Att kalla dem gryn vore att kraftigt överdriva dess storlek.
De är så pytte pytte pytte små.
Vi har skrattat och frågat blivande vakthunden å casanovan vem som skall kunna imponeras av å skrämmas av de där?! Till och med hamstrar har större bissingar. :)

Idag har jag jobbat med lillebror. Han har haft hospitant med sej så det blev inte så mycket bus idag.
Man får ju uppföra sej lite när det är nya kollegor med.
Ibland häpnar till och med jag över vilket våp jag är!
Jag hade en snustorr tank och var tvungen att tanka innan hemfärd.
Lillebror och jag körde varsin bil idag eftersom jag var på möte före arbetet. Men likväl "tvingade" jag honom (nej då, han följde med snällt å frivilligt) att följa med till Shell. Är lite mörkrädd vid obemannade stationer.
Suck lixom.
Sen ställde jag bilen med tanklocket på fel sida och knappade in koden till betalningen.
Upptäckte detta och blev "iiiiihhhh vad jobbigt, DU får vända bilen" där jag stod i mina för tunna kläder och på 10 cm höga klackar å han fick snällt kliva ur sin bil och vända min. I kylan. I T-shirt.
Han skrattade lite åt mej och jag tänkte att DET DÄR var väldigt ofeministiskt gjort av mej.
VAD skulle Lady Dahmer ha sagt om hon såg mej?!
Usch, jag hade fått välförtjänt smäll på fingrarna. 

Ja hua mina damer å herrar.
Imorgon är jag snäppet tuffare tror jag.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Hahahaaha! Ett steg är väl åtminstone att du är medveten om det. ;) Härligt och gott för dig att det är semester för dig och en lugn tillvaro kan vara lika skönt som något annat, speciellt efter din sista tid här nu. :) Kram kram mitt i natten!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är alldeles för mycket "Jag kan själv!" istället. Det kan bli fånigt åt båda hållen :-D Jag skulle liksom inte dö av att låta någon annan bära mina kassar någon gång.

    SvaraRadera
  3. Äh. Ibland är det bra att utnyttja andra.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare