måndag 17 september 2012

Äntligen, här är den!



 Foto: Min nya fina almanacka har kommit! Jippi

Min nya fina almanacka har anlänt. Det är fjärde året jag köper den från http://www.personligalmanacka.se
Personliga, fina, roliga att spara och suverän service!!!
Har BARA lovord till denna smarta och sympatiska firma.
(Å nej, jag är tyvärr inte sponsrad.)

Det är något särskilt med en ny almanacka tycker jag.
Blank, fin och lovande ligger den där.
Allt är lixom möjligt än.
Att gå ner i vikt, börja träna, leva mer mindfulness, roliga partyn, kärleksfulla dejter med sin partner.
Allt... allt finns det hopp om innan den har fyllts av arbetsturer, turbyten, akuttider hos nån psykolog osv.

Jag har med röd tuschpenna fyllt i alla viktiga födelsedagar.
Varje år sorterar jag bort några, varje år kommer några till.
Sen gör jag färgglada ballonger intill så jag säkert ska se... och notera... det.
Men på riktigt hjälper det inte alltid.
Jag har även fyllt i Frölundas matcher, dagar å vilka de möter.
Inte minst har jag fyllt i nästa semester. Första veckan i den nya almanackan. Vecka 48.
Adventsveckan.
Det är oxå tradition, att ta semester då och gå hemma o städa, hänga julgardiner, köpa julklappar och sippa glögg i lugn och ro.
En riktig njutarvecka. Kan varmt rekommenderas.
Vill man värna jämställdheten och inte tycker att "kvinnor ska ta semester för marktjänst" så kan ju faktiskt partnern ta en vecka semester med. Å putsa fönster tills knogarna narar sej han med.
Men så gör vi inte i Astas hus.
Nej, här dricker jag glögg vid lunchtid ensam o är väldigt nöjd med det.

Trots allt jag fyllt i så är sidorna väldigt blanka och tomma.
Är det någon som vill passa på att bjuda mej på en trevlig fest, bjuda in sej på en vinkväll eller kanske rent av känner för att planera en glöggafton så är det alltså NU ni ska hojta till.
Innan arbetspassen läggs till.
Innan plikterna.
Inplanerade dieter.
Sammanbrott.
Okej?!

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. qHallå Asta!
    Det var länge sedan jag var inne hos dig och nu när jag äntligen fick arselet ur vagnen så hade du flyttat hit. Jättefint !!!
    Jag gillar oxå nya almanackor. Men det där var ju särskilt kul med em personlig sådan.
    Jag skall genast klicka mig dit.
    Dunder kramar i massor / Jane
    Ps. Vad skitsnygg du är i det långa håret på din header... ds:

    SvaraRadera
  2. Fy sjutton vad stavfel det blev. Men jag sitter här utan glasögon. Och tror att det skall funka i alla fall. Vilket det givetvis inte gör längre...
    Förlåt ...
    Kram igen / Jane

    SvaraRadera
  3. Älskar deras almanackor, sitter just och fnular på min tredje. Jag utnyttjar funktionen att låta dem lägga in födelsedagar, jag skulle aldrig komma mig för att göra det själv. Har redan bestämt vilka bilder jag ska ha i år, min fina järnfjäril (som finns i förra inlägget) ska definitivt få vara på framsidan!

    SvaraRadera
  4. Hej Asta, fin almanacka! Du dina politiska inlägg är klockrena och SD är SKRÄMMANDE och jag mår fysiskt illa av läsa om dem och hur folk gillar dem. Obehagligt.
    Kan jag sno bilden du har i inlägget om SD nedan?

    Vänliga hälsningar Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nina. Självklart... sno på. Snodde den själv på fb.
      Kram på dej.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare