tisdag 18 september 2012

Bloggdalas bokcirkel kör igång!

 

Höll ju på att glömma!
Men NU kör vi igång!
Bloggdalas egen Bokcirkel som jag aviserade om för ett tag sedan.
Ett visst intresse fanns ju ändå.
Minns inte i skrivandets stund vilka som kände sej manade men Ergo Sum, Freja, Köpenhamnsmamman, min äldst dotter var fyra sköna quinns som ville vara med.
Har för mej att det var fler... förlåt att jag inte minns här å nu.
Huvudsaken är ju att ni själva vet att ni ville vara med!
Å har ni inte anmält ert intresse tidigare så är det inte för sent ännu.
Bara häng på!

Så här kör vi...
Anmäl er gärna igen.
Vi läser samma... nej, inte samma exemplar, det känns onödigt meckigt :)... bok på utsatt tid, en månad.
Därefter så skriver vi var sitt blogginlägg där vi recenserar boken. Storyn, språket, för och naktdelar, känslor den väckte... eller inte väckte. Lite hur vi har lust, det är ingen tävling om att göra det bäst.

Jag börjar, eftersom jag kläckte idén.
Jag har då valt "En dag" av David Nicholls.
Den 18:e oktober recenserar vi!
Känns det okej?!

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Åh jag vill gärna...vet inte om jag kan få tag på den boken här.....jag undersöker det och är med om jag kirrar boken heltenkelt! Kram köpemnhamn

    SvaraRadera
  2. Spännande, dags att gå till bokhandeln imorgon då.

    SvaraRadera
  3. Jag hänger gärna på om jag får tag i boken.
    H/Helena

    SvaraRadera
  4. Jag hänger med, ska genast ut och jaga reda på den!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare