lördag 15 september 2012

Hunddag



Idag har jag haft en riktig hunddag!
Hunddag i positiv bemärkelse.
Inte bara blivit sittande, grubblande där hemma eller släpat mej runt på lika fundersamma "plikt rundor."
Nej, idag tog jag båda vovvarna och gick en 20 minuters promenad i området.
De fick leka en stund på stora grusplanen innan vi gick hem.

Jag åt en macka och sen tog jag med mej min älskade tanthund ut på en lite längre runda.
Vi gick ner till havet.
Jag älskar havet... alla årstider som ni vet... men allra mest hösten.
Hårda vindar, fortfarande ganska ljumna, nere vid vattnet. Satte mej ner vid vattenbrynet och såg hur skummande vågor slog in mot stenarna.
Inte särskilt många negativa tankar klarar sej av att klamra sej fast vid torra land då.
De flesta slukas av vågorna och följer med det blyertsgrå skummande vattnet långt långt bort där det drunknar i oändligheten.
Märta badade lite grann men rullade mest i sanden och nosade loss bland vassen.
Efter en god stund reste jag mej upp och gick hemåt, lätt i sinnet.

Bytte hund och tog med mej lillprinsen ut på bilutflykt.
Vi åkte först ut till Vallarna, ett vackert naturområde nära Ätran med stor lekplats.
Tuff kan jag ju inte skryta med att han var min lille, men under visst pipande å nyfikenhet så följde han ändå med och tittade på getter och hönor.
Sen satte vi oss mitt på lekplatsen och såg på barnen som lekte, svingade sej i gungor, sprang och lät en väldig massa.
Det gick bra.
Några barn kom fram och ville klappa Gottfrid vilket han mer än gärna ställde upp på.
Vi tog vägen om stan när jag körde hem.
Kanske var han trött för nu blev det ännu pipigare och ynkligare.
Gatorna var okej men över torget vägrade han att gå trots att det var folktomt.
En smula torgskräck kanske?
Vi satte oss på en bänk istället.
Det var inte lätt att ta några förevigande bilder på honom den lille mannen, han ville sitta så nära så nära. Helt i knät. Men här på bilden är han riktigt söt tycker jag.
Världens sötaste!

Nu snusar båda hundarna förnöjt efter att ha ätit och smaskat på sockerkakssmet.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. DET lät väldigt gott... Och jag har precis smällt i mig en pizza - med vitlök och gogonzola.. Men du, jag orkade inte hela!!!!! Till min stora förskräckelse..

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh pizza. Nu blev jag sugen på det. Vi måste käka pizza en dag å tjöta. Vi hann ju inte ens halvvägs sist.

      Radera
  2. Jättesöt verkligen och det glädjer mig att du haft en fin dag! Kram på dig!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han är min älskling :) Den enda karl jag behöver.

      Radera
  3. Mmmmm, visst är havet "helande" för både kropp och själ.....

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare