söndag 2 september 2012

Så stänger vi denna veckan.


 

Bild skamlöst stulen från dotterns blogg.
Visst ser de lyckliga ut det äkta paret?!
Lika kära nu som när de träffades för 5 år sedan på tåget upp till Jönköping.
Blivande svärsonen bjöd ut henne och dottern förhörde sej om han var socialdemokrat :)
Åhh vad fina, åhhh vad jag längtar efter dom!
Idag kom de hem från Turkiet.

Annars har dagen varit ganska så lat.
Jag har vägt min lille plutt. 15,5 kg vägde han nu ikväll.
Första riktiga tanden börjar tränga igenom.
Vi har tränat lite. Kontakt funkar. Nej/ varsågod funkar. Sitt funkar. Tass likaså.
Men "ligg" är svårt. Vi tränar på och en stund idag kändes det som om han förstod men nja...
Vi får traggla vidare helt enkelt.
Det gör ingenting om man dum, bara man är söt.

Jag har skrivit ett brev till en kär vän å jag har spelat spel med Mini.
Lagat spagetti med köttfärssås och gjort makens smörgåsar till imorgon.
Jojo, jag är en duktig hustru.

Maken är hemma från sin svensexehelg och verkar ha haft det ganska så gott han oxå.
Imorgon väntar jobb. Fyra pass nästa vecka sedan har jag lite semester.
Det ska bli underbart.
Jag ska njuta av mina hundar och av hösten.
Miljöträna lillskrutt och gå promenader med tanten.
Å så ska jag tvätta antar jag.
Tvättmaskinen har ju varit sönder dryga veckan.
Imorgon kommer en ny och när den är installerad väntar nästa utmaning... att ta sej in i det kissluktande grovköket som är smockfullt med tvätt.
Jag får snart gå loss på makens kalsonger för trosorna är slut.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ja, det är rent farligt det där med träningen. ;) Hahaha. Känns faktiskt jäkligt surt att det blev så, men som vanligt vill jag inte lyssna på de råd jag fick att springa i lugn takt och nu linkar jag runt här med rejäl smärta och kan inte ens stötta på benet. :) Hur som helst - så söta de är! Förstår att du är stolt. Tur att en ny tvättmaskin kommer också, för det är ju hopplöst med kisseri när man har en valp. Tänkte höra med dig om just det här? Lowe kissar ju på alla mattor så jag har inte kunnat ha matta nu på ett år. Hur gör man så han slutar med det? Det ser ju lite spartanskt ut utan. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Kissar han på mattor men inte på golv? Då har han förmodligen lärt sej just det.
    Lägg på en matta du har koll över i köket tex, där är man mest. Passa honom när han reser sej och var allert. Allertheten gör allt. När jag är hemma sker väldigt sällan olyckor, när Mini el maken passar honom... desstu mer.
    Ihärdighet, ihärdighet, ihärdighet. Finns ingen genväg. KRam

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare