måndag 24 september 2012

Familjefest

Samtal med mamma i mobilen igår påväg hem.

Jag gör mycket mot bättre vetande å igår var det att ringa henne efter tio på kvällen. När jag VET att hon inte är nykter.
Men igår var vi ändå på hyfsat humör.

Hon berättade om att det är rättegång i övermorgon.
En släkting har försökt ha ihjäl en annan.
Eller mindre kryptiskt, min kusin försökte bränna inne min bror.
Jo, men jag vet... det är ju helt... helt galet.
Hur som helst, mamma tvekade på om hon skulle gå och jag sa:
"Det är väl klart du ska gå. B är ju där (mammas syster å mor till mordbrännaren) och säkert mormor med"
Mamma stönade och verkade inte alls tycka om att jag påpekade detta uppenbara.
"Det blir ju som en släktträff" sa jag "En familjemiddag. De kanske bjuder på tårta."
"Tror du?" frågade mamma ironiskt glättigt.
"Ohhh ja, å sprit oxå säkert."
Sen fnissade vi en lång stund.

Ja, vad fan ska man göra då?!

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Ja vad kan man säga annat än att du måste vara väldigt stark i dig själv som lyckats så bra med den uppväxten du haft och att du ändå lyckas med att sköta din familje och hålla "dårarna" på avstånd. En himla tur att ni inte bor nära varann...
    By the way, vet du nåt om var Maria, supermamman har tagit vägen?
    Helena

    SvaraRadera
  2. Helena. Dårar å dårar... tja, det har varit hälsosamt för mej och ffa barnen att växa upp med släkten på avstånd. Absolut.

    SvaraRadera
  3. A.... Ja du... Det var ett samtal som heter duga.. Ibland undrar man hur man ändå blev såpass som man blev..

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare