torsdag 6 september 2012

Varken kavaj el jacka med hem

 Kavaj Grön

Var inne på Lindex en sväng igår och provade kavajen som jag varit sugen på länge och som ääääntligen kommit in.
Den var lite ljusare än jag tänkt men fin ändå. Däremot var den i sammet vilket är fint men oerhört opraktiskt i en dreglig familj som min.
Provade den ändå, och ja... jag gillade den, men det här med sammeten skavde...
Kollade in tvättanvisningarna och det var väl där det sprack.
Kemtvätt!
Jo tjena!
Mina kläder får dregel på sej från första minuten och på sammet syns det extra bra.
Kavajen hade fått BO på kemtvätten.
Så tyvärr.
Jag får hålla till godo med min tunnare, stilrena svarta och min kraftigare lite lösare bruna manchester kavaj.
Det räcker ju faktiskt rätt så bra.

Provade även denna vinterjackan. Vinterjacka är något jag måste köpa i år.



 Parkas - 100% Bomull

Den var rätt så skön. Lagom tjock, gick ner över gumpen.
Jag såg ut som en tant i den, så himla snygg var den inte.
Men men, jag är för all del en kvinna som värdesätter praktiska ytterkläder framför snygga.
Långa regniga, kalla hundpromenader kräver sitt.
Men 900 spänn... nu!
Å ingen rabattkupong i plånboken.
Nej det fick va... så länge i allafall.

Har ni vinterjacka i år?
Ny eller funkar fjolårets?

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Gekås har ju haft mkt såna bra vinterjackor... tänkte dra dit och kolla efter en till migh....

    SvaraRadera
  2. Fjolårets får funka här.

    Sen ang Gottepojkens mat....hahahha.....jag hade också haft det jäääääkligt tufft med att icke peta i gosaker. Det är lättare att råda andra vettu. När barn eller djur inte äter då ligger paniken nära. Uh.kram

    SvaraRadera
  3. Jag har kört med samma vinterjacka i 8 år. Lite drygt. I år har jag faktiskt fått tummen ur och köpt en ny, faktiskt lite lik den du visar där uppe.

    Och jag önskar att jag hade dreggel omkring mig...mer är sambons då.

    /JessicaKrasnaja

    SvaraRadera
  4. Du lär få kuponger snart. Mina från Lindex kom igår.

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha den lila kavajen! Vill ha! Vill ha! Vill ha!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare