måndag 14 juli 2014

Delrapportering av semestern 2014


 

När jag läser mitt inlägg skrivet den 31:e december om profetior inför det kommande året (ni har dem här) är det ännu inte mycket som gått i uppfyllelse. Men många saker är "höstligt förlagda" som både valet och hockeyn, annat väntar fortfarande på mej så jag ser tiden ann.
Det är ett halvår kvar och än lär det hända grejer, både positiva och negativa förmodligen.
Så jag tror att jag struntar i att delårsgranska å bli deprimerad.
Glaset är halvfullt. Oceaner av tid.

Däremot är jag mitt i semestern och kan delrapportera där.
Skrev ju en egen semesterlista inför semestern....

Sovmorgnar.
Jo då, här blir det sovmorgon för det mesta. Vaknar i regel till vid sju-åtta men går sällan upp före elva på förmiddagen, ibland senare än så.

Sova middag.
Det har varit dåligt med det. En gång tror jag. Däremot ligger jag ofta å vilar både en å två gånger under dagen. Svårt att slappna av.

Skriva två brev.
Inte en enda rad så här långt. Svårt att samla ihop tankarna.

Kvällsbada med Gottfrid.
Ett hittills på kvällen och ett på dagen. Å så idag då när jag gick i vattnet till knähöjd med jeansen på.
Det var härligt, slog ann nåt från barndomen. Nerkissade kläder kanske

Springa eller gå varje dag.
Mer gå än springa får jag väl erkänna, fick med nöd å näppe in två springpass förra veckan men det känns ändå... bra?! Inte längre lika stort å märkvärdigt, inte längre samma procedur innan och för all del inte samma vinstkänsla efteråt heller.

Läsa massor av böcker.
Njä. Läst ut Bloggdalaboken och kämpar nu med Axelsson boken.
Koncentrationen och lugnet saknas som sagt.

Reda i relationer
Njä. Inte så mycket nä.

Umgås massor med Noah
Oja, varje dag. Varje dag massor av pussar å gos å bärande. Massor av joller å leenden å utveckling å arga skrik med.

Å med Gottfrid
Mycket där med. Vi är i princip tillsammans dygnet runt. Gottfrid älskar nog min semester lika mycket som jag.

Rensa garderoben
Nopp.

Äta jordgubbar
Det har blivit en del. Men inte lika mycket som andra år.

Springa runt å visa upp mina haremsbyxor
Hell yes. Har dem alltid. Varesej jag vill vara snygg el bekväm.

Ligga med min man på studsmattan
Inte än där heller...

Umgås med mina barn
En del av dem. Sonen är här rätt så mycket. Äldsta flickan har varit på besök.
Dotter nr II har jag sökt några gånger utan framgång. Hoppas fortfarande få till minst en dejt med henne. Mini å jag är ju tillsammans all the time.

Umgås med mina vänner
Väldigt sparsamt där. Hade goda vänner hemma på middag i fredags men i övrigt nästan ingenting.

Lära mej sova utan Zopiklon
Ha ha ha ha... host.

Köra bil utan körförbud
Äntligen är båda skrothögarna besiktigade och lagliga. Prisa skatteåterbäringen för det.

Alltid ha perfekt manikyrerade naglar
Nja, om man med perfekta menar nagellack som inte är allt för avskavt" så.

Plocka blommor
Inte en enda

Lyssna på Sommar i P1
En hel del ja.

Extra och otippade semestervaganser 

Ätit mer hallon än vad jag brukar
Ångest å grubblerier
Sett film 6-7 kvällar på raken. Jag som aldrig ser film.
Haft flärdfulla fransar och knappt använt nåt smink alls.
Varit på GeKå's

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ungefär samma nivå som min :-) Men man kan ju inte ägna semestern åt att pricka av listor...

    SvaraRadera
  2. Sovmorgnar och mycket vila är det för mig... Och äntligen fixar jag att läsa igen! Har läst klart Bloggdalaboken och funderar på recensionen. Och relationen med Noah och Gottfrid har du i alla fall ordning på, inte illa!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare