fredag 25 juli 2014

Kan lika gärna lägga ner bloggen



Det är långt ifrån min bästa sommar, varför kan jag inte riktigt svara på.
Ångesten har lagt sej men jag är mitt i en omvärderingstid. Jag tänker väldigt mycket... grubblar rent av... och försöker finna nytt fotfäste.
Det känns som om jag blivit gammal så fort. Tant är fel ord... gammal är bättre, bara på något halvår.
Inte fysiskt, jag är i en för min del, rätt så god fysisk form.
Det är mer mentalt.  Å inte nödvändigtvis på ett dåligt sätt.
Jag har blivit tråkig och jag vill vara det. Nej mer, jag KRÄVER min rätt att få vara tråkig.
Det känns som om jag... faktiskt... skiter i så mycket.
Som om jag bokstavligen ryggar när jag läser fraser i bloggar eller statusuppdateringar som handlar om att kliva ur komfortzonen, living on the edge, våga...
Jag omvärderar mycket och det är på gott och ont men framför allt kräver det mental energi.
Andra människor, saker, spännande upplevelser, resor lockar mej allt mindre.
Passioner, kärlekar, män ingenting.
Kvar finns tankar om att reagera på vidrigheter vi ser i nyhetsflöden, överkonsumtion, att leva mer harmoniskt med moder jord, behov av lugnet å de jag älskar allra mest.
Ja herre jävlar, jag kan lika gärna lägga ner att blogga.
Inga shoppingtips?!
Inget partyparty?
Drömmar om Gröna vågen liv 40 år efter att det tåget gick å de allra mest ihärdiga hippiesen tröttnade.
I was born too late, into a world what dosn´t care. I wish I was a punkrocker with flowers in my hair.
Kan det intressera någon annan?

Hur som helst, inte min bästa sommar, men trots det väldigt många goda stunder.
Vackra, varma, kärleksfulla, fina, ömsinta stunder.
Sådana att bära med sej för alltid.
Sommaren 2014 kommer alltid att vara "Sommaren med Noah."
Varenda dag njuter jag av honom. Hans doft, hans tyngd, hans utveckling, hans hull, hans leenden.
Det är så mycket kärlek. Kärlek i dess renaste form.
Sommaren har varit varm å fin, flämtande het rent av och jag har badat ganska många gånger men inte legat på stranden en enda gång. Varken haft ro eller lust.
Jag hänger hellre med Gottfrid på tomten om dagarna och badar med honom om kvällarna.
Jag tokälskar den karln.
Jag har inte sminkat mej på hela sommaren, jag har gått ovanligt lite i klänning men osannolikt ofta i shorts och i harmemsbyxor.
Jag har sprungit och jag har vägrat viktnoja.
Så mycket känns sunt och klokt.
Det gamla innehåller dom komponenterna oxå.

Jag är på väg. Det känner jag starkt.
Vart?
Inte en susning.
Men jag ser fram emot hösten.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Nu verkar det som du haft semester tillräckligt.

    SvaraRadera
  2. Jag är oxå tråkig och jag äääälskar det!
    Men sluta blogga får du ju för fasiken inte göra!

    SvaraRadera
  3. Jaaaaag vill läsa om tankarna som blev kvar.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare