måndag 7 juli 2014

Jag är bättre

 

Idag hände det!
Jag var bättre än någon annan. Bättre än någon som var ung till och med.
Ja, jag VET att man inte ska jämföra sej med andra... jag vet. Men lets face it... vi gör det hela tiden ändå och det är nästan alltid till min nackdel så ge mej ett break här.

Jag var ute å sprang. Jo jo minsann.
Det blåste lätt friska vindar å det duggregnade vilket var en befrielse mot de varma rundorna som jag stånkat mej igenom på sistone. Jag var på väg hemåt, hade kanske några kilometer kvar och springer på en lång raksträcka när jag ser en tjej komma joggande emot mej, det ser tungt ut, hon går några meter, försöker igen osv. Hon är träningsklädd från topp till tå. Knappt hälften så gammal som mej.
När jag ångar förbi henne... inte snabbt, inte spänstigt, inte snyggt på något vis men stabilt... då tycker jag att hon nästan tittar skeptiskt på mej.
Jag har vansinnigt fula svarta splitshorts som jag snott av dottern och en svart träningsbh på mej.
Egentligen "borde" jag inte springa så. Jag har verkligen inget sexpack på magen.
Tvärt om, allt löst på magen trycks liksom emellan shortsens linning och den tajta bh kanten.
På äldre otränade kvinnor kan det bli så att fettet liksom delar sej på mitten dessutom, alltså lodrätt från naveln så det ser ut so en liten minirumpa. Snacka om framstjärt!
Jag är dessutom högröd i ansiktet.
Men jag springer.
Jag springer bättre än henne.

Jag vet inte hur många gånger jag varit med om det.
Att jag stånkat runt och plötsligt fräser någon som är 10-20 år äldre än mej förbi som ingenting.
Och det är ju det. Man jämför sej. Även om man inte ska.

Så nog kan jag väl få unna mej det. Unna mej att få känna mej bra för en gång skull.
Bättre till och med.
Bättre än en flicksnärta.

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha du är så värd det

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, haaaa! Framstjärt! En kompis till mig fick i order av sin naprapat att hon skulle göra eftergraviditets-övningar, för tydligen kan klimakteriet göra att magmusklerna separerar sig som när man är gravid :-P Ytterligare en sak att se fram emot, alltså. Not.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare