måndag 28 juli 2014

Summering av sommarens semester

 

"Jaha, det var denna sommaren det."
"Det var den bästa sommaren tycker jag." 

Vilken film säger de så i?
I vår familj är det lite av en lek att jag säger filmrepliker som hör ihop med en aktuell dagssituation och så får ungarna gissa ur vilken film det är.
Det är nästan alltid någon av Änglagårdsfilmerna, Turner & Hooch eller Morrhår å ärtor.

Nu vart den slut. 2014 års sommarsemester.
Det känns som alltid.
Lite snopet "gick det så HÄR fort", lite ångestfullt, lite nervöst.
Har jag glömt hur man gör? Sjuksköterskeriet?
Å så liiite liiite kul att se kollegorna igen. Men i år är den känslan bara halv eftersom "min" avdelning fortfarande är sommarstängd och hälften av kollegorna som inte har semester på annan avdelning.
Jag har noppat brynen, tagit bort mitt orangea och rosa nagellack, plockat av mej rasslande armband och alla mina 8 ringar.
Inte reta chefen första dagen på det nya arbetsåret.

Jag har ändå fått mycket sommar för pengarna tycker jag med fantastiskt väder å ständig närvaro av tv stycken livs levande prinsar. Här kommer min fullrapportering av semestern.
Delrapporten finns att läsa här för den som känner sej väldigt sugen på inaktuellt stuff.

Sovmorgnar:
Jodå, så gott som varje dag. Idag klev jag upp klockan 07:15 för att fylla på fransar klockan åtta.
Alltså, det känns inte människovärdigt att kliva upp så dags. JAG är i alla fall inte skapt för det.

Sovit middag:
Vila middag har det blivit var å varannan dag men sovit har jag inte gjort så ofta.

Skrivit två brev:
Check och check. I förrgår och igår.
Jag lever verkligen på gamla meriter vad det gäller min brevvänsroll.
Så härligt det är att skriva för hand och helt ocensurerat.

Kvällsbadat med Gottfrid:
Åhhh så många smultron jag bär med mej av bad och hav med min favoritkille.
Ännu fler hade det blivit om det inte vore för alla BADJÄVLAR som absolut ska ockupera stenbryggan eller dess omgivningar varesej det är dag eller kväll.
Har de inga hem att gå till?

Sprungit eller gått varje dag.:
Vi hastar vidare tycker jag, man kan ju inte hålla på och tjaaata om sånt varje inlägg.

Läst en massa böcker:
Massor och massor. En facebookvän har typ läst 20 böcker i sommar (Säg Hej till Helena boknörd:) )
Själv har jag avverkat tre stycken varav två var väldigt bra, se recensioner tidigare.
Just nu läser jag en sådan där lättvindig sak "Rosengädda nästa" av Emma Hamberg och jag tycker mycket om den. Hittills är kanske bäst att tillägga. Recension kommer kanske för den som är intresserad. Ingenting är som väntans tider... sägs det. Egentligen är nästan all väntan bara slöseri med tid. 

Rett i relationer:
Inte mycket nej...

Umgåtts massor med Noah:
Gissa? Jag kommer få abstinens nu när jag vant mej vid att få trycka hans lilla klibbiga knubbiga kropp mot min minst en gång i timman. Hur ska jag klara mej 8-9 timmar utan?
Han är ljuvlig och han gör nya saker varje dag.

Å med Gottfrid:
Min prins. Vi har inte varit ifrån varann många stunder. Dit jag går går han. Ut som in.
Å på nätterna sover vi ihop. Han i min säng så länge han står ut å sen golvet. Å så alternerar han så hela nätterna. Lite bökigt blir det med den där jäkla tratten rakt upp i arslet varje gång han rör sej.

Rensat i Garderoben:
Räknas det att jag rensat bland mannens kläder? Två stora kassar har jag rensat ut i smyg.
Nu kommer det ultimata testet för om han läser denna blogg. "Hej darling, slå inte ihjäl mej är du rar, inget av plaggen var från 2000 talet."
Jag skickade faktiskt en 4.-5 plagg av mina egna med. Raskt så jag inte hann ångra mej.

Ätit jordgubbar:
Det har tagit sej ordentligt sista veckorna. Var å varannan dag har en ask eller två fått följa med hem och vidare ner i min mage.

Sprungit runt å visat mina snygga haremsbyxor:
O yes, de är till å med kända utrikes efter min lilla tripp till Danmark. Där fick jag flera förfrågningar av vårt brödrafolk var jag köpt mina fina byxor.. Nu äger jag förresten fyra par. Går knappt i något annat. Kommer bli känd inte bara för mina ouppfostrade mastiffer när jag blir gammal utan oxå för alla mina haremsbyxor.

Legat med min man på studsmattan:
Inte så många gånger nej.

Umgås med mina barn:
Yngsta dottern och sonen har jag umgåtts med väldigt mycket. De två andra mindre än vad jag önskat.

Umgåtts med vänner:
Sommaren 2014 måste gå till historien som min mest asociala sommar någonsin.
Kanske delvis pga mitt alkoholstopp men bara delvis.
Jag har hållit en parmiddag och jag har varit hos Lillebror å druckit vatten. Det är nog det i umgängesväg.

Lärt mej sova utan Zopiklon:
Ha ha ha. Host.

Kört bil utan körförbud:
Jajamensan ni är skrothögarna besiktigade båda två.
Det var bara det att här om dagen så dog batteriet till min bil... 1000 kr för ett nytt.
Maken åkte och köpte det och på vägen hem går nån rem av. Där kommer ett par sköna sedlar oxå fladdra iväg. På den besiktigade bilen.
Världens mest tokbortskämda rishög är vad den är.

Alltid ha perfekt manikyrerade naglar:
Diverse färger har jag hunnit med åtminstone. Lilla, glittrigt, gult, orange, rosa.
Jävlar vilken sommar vi haft hör ni, mina naglar å jag.

Plockat blommor:
Det var 0 st plockade i halvlek å lika många nu.

Lyssnat på sommar i P1:
En hel del faktiskt. Har några guldkorn som jag missat.

Extra och/ eller otippade semestervaganser: 

Ätit mer hallon än vad jag brukar
Ångest å grubblerier
Sett film 6-7 kvällar på raken. Jag som aldrig ser film.
Haft flärdfulla fransar och knappt använt nåt smink alls.
Varit på GeKå's
Döpt en unge
Varit på Långås marknad
Redan käkat björnbär
Vistats på en mordplats (dagen innan mordet ägde rum men ändå.)
Bråkat med en Badjävel.
Fått insikten i att även kvinnor kan vara onda. Som helvetet.
Fått höra att min hund ser farlig ut av två olika personer på en å samma dag. Min? Gottfrid?
Lagt ner en hel del pengar på veterinär och djurmedicin.

Pick pack puck. Det var den säcken det.

Puss/ Asta





5 kommentarer:

  1. Ingvar och Gottfrid står utanför Änglagård. Fanny och Zack har precis åkt iväg med löfte om att komma tillbaka till jul :)
    /Emelie

    SvaraRadera
  2. Mordplats? Kräver inte det ett eget inlägg. Gottfrid ser ut som en liten nallebjörn. Kram

    SvaraRadera
  3. Jamen, det var inte illa pinkat för en ynka semester! Mordplatsen låter otäckt...

    SvaraRadera
  4. Det låter som en skön semester tycker jag, en sådan semester man föreställer sig när det är sol var dag! Och det hör liksom till att även föreställa sig att man ska hinna med mer än vad man gör, allt i sin ordning.
    Om det är till någon tröst så kan du sätta din nervositet i relation till min, borta från sjuksköterskeriet i blotta 16 (!!) månader ☺️ Men det ska bli fantastiskt att få jobba tillsammans med dig igen! 😘
    Kram Elin
    (tredje gången jag försöker få iväg det här inlägget, jag är tydligen för mossig för sånt här t.o.m 😉)

    SvaraRadera
  5. Ja du - det låter faktiskt inte alls illa pinkat!! Men jag förstår att du inte har lust att lämna dina två prinsar och gå och jobba!! Noah är ju bara sååååååååå gullig!! Och onda kvinnor... Ja, jösses du! Men du - det kan kanske komma något ett och annat....

    Kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare