lördag 12 juli 2014

Hallands främsta turistresemål



... dit blev jag medsläpad idag. Väldigt mycket mot min vilja.
Denna man var medskyldig till kidnappningen ihop med en ung kvinna på 19 år vars DNA släktmatchar mitt eget, vi färdades i en grå Ford.
Vi for genom skog, skog, skog å mera skog.



Jag pratar förstås om GeKå's i Ullared.
Lågprisvaruhuset som numera har tillhörande campingplats och hotell.
För den som vill trängas med 100 000 tals andra i flera dagar.

 

Tv teamet var på plats men jag var inte sugen på att prata. Det räckte lixom ändå.
De verkade inte särskilt intresserade av mej heller. De verkade mest leta efter lite udda personligheter och jag var förmodligen förklädd rätt så väl

 

Inne på GeKå's bör man inte lida av någon allvarligare form av social fobi.
Det är dumt att vara obekväm med stora folksamlingar, blockerade gångar och sjuttielva miljoner kundvagnar. För just det finns här. Faktiskt i större utsträckning än billiga varor.



Det fanns en hel del jag skulle kunna tänka mej. Som jag inte köpte.
Dessa hundsängarna tex. Schysst pris. Men i mitt fall rätt onödigt eftersom Gottfrid sover i sängen... eller direkt på golvet om han letar kyla.

 

Målet för dagen hos mina båda kidnappare var saker till dopet. Engångstallrikar, kaffekoppar, servetter och dyligt. Sen att man lyfter å kollar på en massa annat oxå så klart.
Vi tog oss hur som helst en stärkande fika i halvlek.
Räksmörgås å bulle till mormor. Mjölk till Noah.

 

Å fastän jag "inget skulle ha" så kostade det tydligen ändå en slant att släppas ut.

 

Det här var vad jag fick med mej. Dryga tusingen alltså. Hmmm. 
Schampo, balsam, tvål, några trosor, ett par trekvarts långa springtajts, rakhyvlar, lite krafs till Noah (bland annat den finaste bok som finns "Gissa hur mycket jag tycker om dej", fantastisk text å ljuvliga bilder), läsglasögon till gubben, vattenspridare å grisöron till Gotte, ett nytt Alfapet å ytterligare lite krafs.
 


Skorna köpte jag innan jag gick in på GeKå's. Det finns ju en hel del kringbutiker.
Bla Scorett som kändes dumt att missa.
Coola va?! Dottern tyckte de var snorfula men jag gillar dem massor.

 

Puss/ Asta


5 kommentarer:

  1. Älskar glitterskorna1 mannen vill att vi ska åka till Gekå's nån gång, men jag får andnöd bara av tanken... Det är han som är den sociala av oss, så han skulle nog fixa det bra, men jag skulle ligga i ett hörn och kvida... "Gissa hur mycket jag tycker om dej" hade våra barn, en underbar bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade den till mina barn med å vi älskade den... boken alltså... men nu är den borta.
      Å nu har vi en ny. Kram

      Radera
  2. Vrålsnygga skor!!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är de ärtiga :) Typiskt sånt som vi mormödrar gillar. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare