torsdag 3 juli 2014

Semesterambitioner

 

Lägga ifrån mej mobilen så mycket jag bara förmår. Jag kan leva off line jag är inte rädd, jag kan leva off line jag är inte rädd.

Inte slösa bort dagarna genom ändlösa timmar framför bloggen i funderingar på vad jag ska skriva och i sökandet efter kommentarer och bekräftelser. Mina läsarsiffror har ändå dalat med flera hundra/ dag sista veckorna och kommentarerna minskat dramatiskt.
Men vet ni, det GÅR att leva ändå.
Huvudsakligen sitta vid bloggen kvällstid å lämna dagarna fria.

Beta av min stora hög med olästa böcker. Måste bara (det är just det...) finna lugnet och moodet till att försvinna in i läsandets värld.

Springa en liten sväng åtminstone om inte dagligen så oftare än nu. Gå långa rundor de andra dagarna.

Besvara två brev som väntat alldeles för länge. Ta mej tiden, lusten att skriva.
Få prata om sådant som är för privat å för känsligt för blogginlägg.

Få lite färg på snoken. Snälla, snälla sol... kom till mej. Livet blir lättare då.

Göra nya fransar.

Stötta ett av barnen som har det jobbigt.

Mysa med mina prinsar... så klart.

Miljöträna Gottemannen. Se nya platser tillsammans. Å så ska han ha sin vaccination med.

Åka iväg på en kortare resa med mannen.

Döpa Noah.

Sänka mina axlar, andas från magen, sluta bita ihop mina käkar.

Äta kvällsmat vid havet. Kanske kanske kanske ta ett dopp.
Få saker är så skönt å så livsbejakande som att bada i en ljummen sommarkväll med min franska prins om badtemperaturen är över 20°c. Få saker så nära en hjärtinfarkt som att bada om det är under.

Röja i garderoben.

Har ni semester ännu? Hur ser planerna ut för er?

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Låter som vettiga planer:) mina mål är att andas, njuta och läsa böcker. Första veckan har jag nu spenderat med syster och hennes underbara lilla familj så nu ska jag bara ta drt lugnt!

    SvaraRadera
  2. Boken "mormor hälsar och säger förlåt" gav jag dottern i julklapp =) Den ska jag läsa nu i sommar när jag sitter som "sällskapsdam" åt Bosse. Skitväder här oxå, regnet har forsat ned idag, potatisen växer och frodas och den lilla solbränna jag införskaffade i våras bleknar för var dag ;) kram

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare