torsdag 3 juli 2014

Timman är slagen



S E M E S T E R ! ! !

Sista passet gjort. Nu är det semester i dryga 3 veckor.
Jag hoppas att det kommer att innebära sol, vila och sinnesfrid.
Att jag kan ta tillvara på detta och inte oroa/älta sådant som ÄR jobbigt i mitt liv just nu.
Det är inga hittepå problem.
Men semester är ändå semester. Å man... vi alla... behöver så förtvivlat de där veckorna om året att slappna av på.

Semester kan innebära allt utom avkoppling.
Aldrig har familjeterapeuter så mycket att göra och ingen annan tid som efter semestern lämnas det in så många skilsmässoansökningar.
Själv blir jag ofta "trevlighetsstressad" på semestern. I synnerhet i början, innan jag lixom hunnit coola ner.
Det vill säga att jag vill njuuuuta och jag har svårt för att bestämma mej vilket som är bästa sättet.
Blogga, läsa, sola, skriva brev, gå ut med hunden, ringa en vän, hälsa på någon... å vad i hundan ska jag göra först?!
För att inte tala om vädret!
Solen MÅSTE ju lysa. I takt med att veckorna regnar bort så sprider sej en lätt panisk stämning över landet. Åtminstone hos oss som inte har en utlandsresa inbokad.

Nej, i år ska jag verkligen försöka att inte stressa upp mej i onödan.
Om jag kommer tillbaka till jobbet och bara har läst två böcker å spelat taipei så får det vara okej.
Jag ska försöka att vara lycklig. Att se det jag har istället för det jag inte har.
Detta är ju tex "Sommaren med Noah." Nästa sommar bor han kanske inte här.

Å jag ska skrota runt massor i mina coola, sköna, snygga haremsbyxor.
Jag älskar dem.
Visst ÄR dom fina?!

Må så gott.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Byxorna är göörfina och inte bara dom utan även tanten däri

    SvaraRadera
  2. Byxorna är jättefina och även Asta!!!! Grattis till att det numera faktiskt är semester! Visst är det underbart! Och du - inga måsten nu! Man måste bara skita och dö som min charmiga mamma sa en gång… *ler* MEN - vi skall ses!!!! Snarast!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu ska snart mannen vara hemma och vara ledig, istället för de två senaste veckorna när han mest varit borta och varit ledig. Så jag gissar att de närmsta veckorna kommer att bli sommarens tuffaste för mig. Av den anledningen att vi för tre år sedan målade huset /eller JAG målade huset) mannen skulle måla takfot och takstolar. Det är fortfarande inte klart. Nu har det gått så lång tid att allt det förarbete han ändå gjorde måste göras om. Jag vill att det ska bli klart, dels för att träet naturligtvis behöver skyddas, dels för att jag inte lkan näta in balkongen så katterna får ett uterum, innan det är klart. I tre veckor nu kommer jag att gå och gro en ilska över att han ALDRIG kommer igång. Extra retligt är det eftersom jag de senaste fyra åren lagt huvuddelen av MIN semester på att fixa huset. Jag har som sagt målat huset, jag rev väggar och byggde nya innan vi flyttade in, jag tog ledigt för att måla klart köket när vi fixat det, jag använde semestern till att fixa i ordning allt i hallen inför golvläggning och förra sommaren lade jag massor av tid på pysselrummet. det mannen gör på sin semester är att vara ledig. punkt. Jag försöker få honom att förstå att det inte funkar så när vi har ett hus att ta hand om, och det var faktiskt han som ville ha hus och inte lägenhet, men då blir han sur och tycker jag kan göra saker själv, jag som är så djävla duktig. Och då blir jag tyst, för just nu kan jag ju knappt gå till affären, ännu mindre stå på en vinglig stege och måla över mitt huvud. Puh, semester är inte vad det borde vara...

    SvaraRadera
  4. Ja min semester är ju precis över... Och vädret var ju förfärligt men vi hade en av våra bästa somrar ändå!
    Vi träffade dom vi ville träffa och gjorde det vi ville göra och jag känner mig faktiskt riktigt utvilad (fast jag är galet trött just nu efter den långa flygresan)
    Jag är faktiskt redo att gå tillbaka till jobbet på tisdag, så jag kan spara pengar till nästa Sverigeresa! 😃

    SvaraRadera
  5. Ønsker deg fine feriedager. Jeg har hatt 10 dager i Danmark, fint men dyrt.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare