lördag 12 juli 2014

Nån som är en fena på drömtolkning?

 

I natt så drömde jag en dröm som inte riktigt släpper taget om mej.
En dröm som återkommer till mina tankar och som jag undrar över.
Betydde den någonting?
Ville den säga mej något?
Eller är det ett hopasättande av intryck.

Jag drömde på ett ungefär så här...
Jag kom tillbaka till jobbet och blev inkallad till chefen.
Där sa hon typ:
Du har ju varit så stressad och missnöjd med ditt arbete senaste tiden. Mått dåligt, varit sjukskriven.
Du ska få en nya uppdrag. Du ska ta hand om frukosten och lunchen, läsa tidningen för patienter, kanske gå ut och gå med dem.
Du kan pyssla lite här på avdelningen, torka av bord å vara lite av en allt i allo. Göra det du hinner med helt enkelt.
Fungerar inte det här så har vi inga andra uppgifter till dej, då får du tyvärr sluta. 


Jag protesterade, sa att jag vill vara sjuksköterska, jag vill inte vara nån frukostvärdinna men det hade jag ingenting för.
När jag vaknade kände jag mej helt förvirrad.
De nya uppgifterna hade i drömmen låtit som trevliga och lite småmysiga till en början, tills det gick upp för mej att det var någon slags hittepå tjänst och att jag inte längre skulle få utöva mitt yrke.

Vad ifrån kom det här?
Jag har ju inte jobbat på 1½ vecka och jag har 2 veckor semester kvar.
Finns det nån som är en fena på drömtydning? Jag kan inte ens tolka drömmen.
Tolka å tyda är olika saker.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Okej, sliter fram min jungianska drömtydningsbok och läser. Ordagrant citat: "PÅ ARBETET: oro eller frågor som har att göra med ditt arbete eller brist på det. ARBETA: att aktivt försöka förändra en situation i ditt liv - du kanske arbetar med ditt äktenskap eller med att lära dig någonting, beroende på drömmiljön.

    Så alltså handlar drömmen om en uppgift du ska ta tag i eller något du ska ta tag i, men det behöver inte nödvändigtvis vara på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Oj. Det kändes väldigt mitt i prick. Du är klok du. Eller ja, din bok.

      Radera
  2. Jag är definitivt ingen fena på drömtolkning, men det jag personligen läser in av det du skriver är att du behöver en lättnad i ditt jobb just nu, för att senare när du orkar/vill gå tillbaka till det ansvarsfulla jobb du har så vill DU bestämma när det är dags...du vill ha den valfriheten....Tror att du just nu har tappat taget om både jobbet och fritiden och behöver komma tillbaka till en vettig fritid som ger dig kraften att jobba . Vi vill ju hinna med och glädjas över vår familj, barnbarn och husdjur på fritiden, när vi mår bra där så orkar vi jobba hur mycket som helst ♥ Tar jobbet överhanden så orkar vi inget, kram ♥ Lite snurrigt blev det men jag hoppas du förstår vad jag menar =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ligger mkt i det där oxå. Jag behöver finna arbetsglädje och yrkesstoltheten igen. Å reda ut mitt liv på alla möjliga plan. Kram

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare