onsdag 16 juli 2014

Nåt så ytligt som ögonbryn



Testade en ögonbrynsmascara idag på Kicks. Därav den märkliga bilden.
Nu gjorde jag det väldigt kvickt och det är många timmar sedan men den kändes väldigt bra och ni ser kanske på ett ungefär.

Den jag testade var Eyeko brow gel. Kostade 199 kr tror jag.
Mina ögonbryn bleknar av solen och eftersom jag är så mörk i både hår och pigment ser det konstigt ut tycker jag.
Normalt målar jag sällan mina ögonbryn, tycker väldigt få klär i den där strikta markerade stilen på bryna som är modern nu.
När jag målar dem så svärtar/ kammar jag dem bara med lite vanlig mascara.

Målar ni era bryn och vad använder ni i så fall? Nån som testat Eyeko's produkter?

Puss/ Asta

4 kommentarer:

  1. Jag använder aldrig gel då jag sällan behöver det förutom om det är något envist jävla strå som står rakt ut. Som blondin har jag fått både ljusa fransar och ganska ljusa bryn. Men eftersom jag har relativt mörka ögon trivs jag inte alls med detta utan både färgar och målar dem. Jag kör på penna från Isadora med borste i ena änden. På så vis mjukar man upp brynen så de inte blir så hårt målade som de blir av enbart pennan.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig målat mina bryn och därmed inte heller använt gel. Jag håller med dig om att det är ytterst få personer som passar i de mörka påmålade brynen..

    Mina ögonbryn har alltid varit mörka och blir inte blekta på sommaren. Noppa dem måste jag göra men annars bryr jag mig inte alls mycket om dem. Nu i sommar har jag knappt sminkat mig överhuvudtaget. Det är så otroligt skönt att inte bry sig det minsta! *ler*

    SvaraRadera
  3. Jag har osynliga ögonbryn (som inte går att färga) fast jag är så mörk i övrigt. Jag målar i mina varje dag med en ögonbrynsskugga från MAC Cosmetics, det ser helt naturligt ut, det är bara som typ ögonskugga som man lägger på med en liten smal 'hård' borste. MAC är ganska dyrt men värt varenda krona då det sitter som berget en hel dag PLUS att alla produkter räcker väldigt länge!

    SvaraRadera
  4. Jag färgar med Depend snabbfärgning, brunsvart.
    Mina bleks i solen o blir obefintliga, med brunsvart färg blir intrycket lite mildare.
    Ett par snygga bryn lyfter hela ansiktet o kan vara skillnaden mellan att se halvdöd ut o pigg o fräsch.
    Brukar spraya lite hårspray på en liten brynborste o svepa över dom så håller dom sig fina.
    Ha en skön dag !!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare