torsdag 7 juni 2012

Då stavar vi det tillsammans...



... "Asta har S E M E S T E R!!!!"

Jag har jobbat mitt sista pass på en bra stund och är leeeeeeeedig i tre och en halv vecka!!!
Det är underbart härligt att veta även om känslan inte glidit in ordentligt.
Det tar ett tag eller hur?
Jag brukar alltid känna en "semesterstress."
Ni vet, att "hinna" med en massa.
Tränga in sol å bad å grill å umgänge å avkoppling å en massa bra läsning å rosé å uteserveringar å... ja, ALLT det där som är sommar.
Samtidigt så kan man inte helt släppa "duktig flicka syndromet" så det skall dessutom städas å bakas å rensas i garderober å motioneras å...
... Vad ska man egentligen börja med?!
Stress, stress.

I år ska jag verkligen FÖRSÖKA ha mindre pretantioner. Gällande både det roliga och det pliktfyllda.
Koncentrera mej på att "bara vara"... på att umgås med min familj, njuta av Märtas kanske sista sommar.
Låta upplevelserna och minnerna komma till mej istället för att jaga dem.
Bara ett hoppas jag på, att det blir lite sol och värme.
I år blir det ingen utlandsresa och min kropp å själ BEHÖVER verkligen salta bad, sand mellan tårna och solbränd hud.

Smhi verkar inte flagga för någon överhängande växthuseffekt.
Snarare är det lätt att förledas till att tro att vi går mot en ny istid.
Som bäst 15-16 grader men då i kombination med moln. Så klart!

Nå väl. Vi tar det som det kommer.

Puss/ Asta

6 kommentarer:

  1. Skönt för dig... Några dagar kvar för mig sen blir livet lite lättare... Förstår dina tankar kring Märtas sista sommar, försöker att föbereda mig så mkt det går på att en dag ta med mig Snape på den sista turen... Måste ha det i bakhuvudet och processera det redan nu, för man vet aldrig när det kan ske... Håller tummarna för fler sommrar med tanten

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt!! Hoppas solen kommer fram och du får tid till att slappa njuuuta! KOmmer ni till Köpehman på semester då? kram Köpenhmansmorsan!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Njut, Asta pasta! Och visst är det inte Märtas sista sommar. Har Wilma också här och hon har fått gråa hår. Jag känner så väl igen det där "duktig syndromet". Själv har jag svårt att inse att jag inte är duktig dessa tider.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Åh Asta, det låter härligt, njut av dagarna, gör så mycket du kan av det du själv har lust med, tiden är din! Kan knappt stava till semester, alldeles för lång tid kvar, men tror mig känna att den borde finnas inom en rimlig framtid ;)

    Semester-kramar!

    SvaraRadera
  5. Låte härlig ! Rose'' är ju min favorit också
    Kram.
    SIS.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du har sol idag för det har jag!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare