fredag 8 juni 2012

Ooooo la laaa....



När vädret är grått och regnet öser ner på de stackars studenterna som gjort håruppsättningar, köpt fina klänningar och laddat för sin stora dag får tant Asta roa sej med annat än att strosa med en glass i handen och titta på ungdomlig fägring.

Ingenting lyfter humöret som lite shopping. I synnerhet inte när man kommer billigt undan.
Med bestämda steg styrde jag mina högklackade skor (jo då, lite tjusig måste även en tant vara när det är så mycket folk på stan som idag) till Kick's.
Jag hade av Allra sötaste Mi på jobbet fått ett presentkort där när jag fyllde år som sedan dess legat och bränt i min väska. Dessutom hade jag ett rabattkupong på 100 kr och ytterligare en med 20% på valfri mascara.
Det är mumma det.

Jag har länge sneglat på Sensai bronzing gel men känns att "äsch, inte ska väl jag unna mej några sådana dyra vanor." Det är, vad jag förstår en lätt gel med massor av fukt som ger en solbränd och jämn look utan att man ser spacklad ut.
430 kr tror jag de tog för den på Kick's.
Jag hade tur, för just nu ingick det ett set och jag fick med en söt svart nessisär med peelingkräm och en liten mascara.
Upp till detta köpte jag min vanliga mascara Dior Extase eftersom det var rabatt och priset då blir mer rimligt.
För allt ihop betalade jag tillslut 148 kr!
Tadaaaa, det är ju nästan gratis.

Tyvärr gjorde jag ett misstag på vägen ut. Jag luktade och sprayade på mej lite CK One Summer 2012.
De släpper ju en begränsad variant varje sommar som bara finns då.
Ohhh My God!!! Vad den luktade gott.
Å vad den luktar gott fortfarande.
Jag är väldigt kräsen med parfymer. Använder nästan bara Dolce & Gabbana Light blue för andra ger mej huvudvärk och lixom "äter sej in" i mitt sinne och tar över även om de luktar gott från början.
Men inte denna.
Jag MÅSTE ha den, men den kostar ändå 499 kr så jag beslutade mej för att vänta till efter lön.
Då jävlar!

Nån som testat bronzing gelen? Luktat på CK?
Återkommer med recentioner.

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Jag kör Sensai bronzkrämen. Den är toppen. Lite som Guerlains terracottapuder. Ger naturlig färg. Bra köp. Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt köp A!!! Det blev ju "sketabilligt"! *Ler* Nej, jag har inte testat krämen och in CK heller - men jag förstår dig med det där om parfym.. Använder bara Issey Miyake's ena doft (i genomskinlig konformad flaska) Ingen annan. Punkt!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare