onsdag 13 juni 2012

Dagen efter den stora sommarfesten.



Sommarfesten igår blev som väntat väldigt lyckad.
Det mesta var som väntat faktiskt.
Värdinnans drink var fasligt stark... som vanligt.
("Farmor, vad har du i denna?" "Åhhh, det är vodka, lite cognac, teuqila... och så jouse då""Inte så värst mkt jouse.")
Humöret var glatt hos kollegorna... som vanligt.
(Den gemensamma effekten av stark drink och ett utmattat arbetslag må hända... ja, å så lite vin.)
Vi fotograferade konstiga motiv... som vanligt.
("JAG vet, vi går in på toa och tar kort på varandras bröst! JA! Vilken jätte bra idé!!!!" Hmmm.)
Vi frös häcken av oss... som vanligt.
TUR att jag hade jeans säger jag bara!!! Å jacka!!! Å filtar!!!
Men skoj var det.
Här har jag satt "farmors" matta på huvudet.
Varför?
Ingen aning, det kändes käckt då. Och så ville jag ha lite barntillåtna kort till bloggen.

Idag har ju varit lite mindre skoj.
Skönt att sova kan man säga. Tog sovmorgon å alldeles nyss en liten napy.
Jag har helt osannolikt nog klarat mej från baksmällan... kan det ha varit teuqilans förtjänst?
Eller kanske ryamattans?
Men jag känner mej gasig å uppblåst i magen och fiser mest hela tiden.
Å så är jag allergisk som bara den. Nysser, frustar å snorar.
Jag är inte till min fördel... så skulle man kunna sammanfatta det.

Idag var jag och hämtade ut mina glasögon.
Så härligt.  Nu SER jag faktiskt hur dåligt jag har sett.
Det var alltså dessa mörklila från Vogue och sen pilotsolbrillor från Rayban.
Det är underbart att ha både solskydd å styrka i ett par brillor.
Ska vårda dem ömt, så ömt.

Vad har ni tagit er för idag?

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare