söndag 24 juni 2012

En vecka semester kvar...



... och smhi lovar fortsatt ostadigt och stora regnmängder

Ja ursäkta min svenska, men detta FÖRBANNADE regnandet!
Det finns gränser... eller borde finnas gränser... hur mycket man orkar sitta inomhus och lyssnade på regnet smattrar mot rutorna.
Jag kan vara positiv, tända ljus, röja garderober, klä på mej regnstassen ETT TAG men inte hur jävla länge som helst.
Tick tack tick tack och så försvinner sommardagarna till sommarveckor utan att vi får njuta av en värmande sol eller ta salta dopp.
Jag har EN ynka semestervecka kvar av min sommarledighet och jag har inte varit på stranden en enda gång för att solaå bada... och då har jag ändå bara missat en enda dag som det faktiskt var tillfälle.
Grrrr!!!! Jag är så sur att jag vill hoppa jämfota av ilska. Slita mitt hår som matadoren i Ferdinand.

Jag begär inte så mycket.
Jag vet långt mer bortskämda människor än jag själv.
Jag var rätt tillfreds med att det inte blev någon Greklandsresa i år. Jag menar, man MÅSTE ju inte åka varje år.
Ingen konsert... oxå helt okej.
Lite småutflykter här å där, ljumna kvällar på altanen med en bok, få grilla, spntana fester med nära å kära och framför allt, ligga på stranden å lyssna på skrikande måsar, lekande barn och oändligt tjatiga föräldrar ( "ska du inte ha en kaka/ saft/ bulle/ glass/ läsk/ smörgås/ solkräm/ puss/ krokodil och SLUUUUTA sanda ner filten... för helvete...lille vän.")
Inte stora krav alls... men detta?!?!
Regn, regn, regn.

F U C K!!!
Det går mej på nerverna!

Puss/Asta

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig fullständigt vännen!! Känner igen varenda känsla i dina ord...Jag har allt tänkt på dig ska du veta... Vädret är så himla viktigt!! Att sola å bada hör semestern till! Jag börjar själv min ledighet imon... Ska åka till Skåne några dagar... Vädret verkar inte inbjuda till ngt badväder... Trist.
    Jag håller tummarna för att du prickar in några fina dagar på dina lediga dagar i sommar... Det är så viktigt! Stor solig kram från Mariah

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig. Precis. Och fullt ut!!! Absolut!!! Kramar..

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare