fredag 8 juni 2012

Dag 2



Jaha ja, då lägger vi snart semesterdag nr 2 till handlingarna.
Jag har ju redan skrivit ett gäng inlägg så ni vet allt om mina shoppingfynd, mitt klänninginköp, mina tankar på morfar som varit död 1 år imorgon. Om inte och om intresse finnes så hittar ni inläggen nedan.
I övrigt har jag väl funnit lite ro idag. Jämfört med igår.
Jag har unnat mej det "semestrigaste" av allt. Middagslur.
På spikmattan. Avklädd under täcket. Med regnet smattrande mot rutorna. Utan ångest för att inte kunna somna i natt.
Det är att vara ledig för mej.

I natt läste jag ut "Havsmannen" av Carl-Johan Vallgren. En mörk bok som utspelar sej på -80 talet i den lilla by där jag bor. En bok som handlar om två barns utsatthet, om mobbning, vuxenvärldens oförmåga och om något övernaturligt från havet.
Den var hemsk, lättläst och givande just för att miljöerna var så extremt bekanta.
I övrigt var den "så där."
Den får betyg 3 av 5 av mej.
Ikväll skall jag börja på en bok jag fick i julklapp av sonen.
"En dag" av David Nicholls.
Har ni läst någon av dessa?
Jag har höga förväntningar på min kommande läsupplevelse.

Vädret är ju för tråkigt!
Jag känner mej som den där sången "Jag har bara regn hos mej..."
Överallt på facebook ser man statusuppdateringar om grillning, solande och minigolf.
Människor som pustar och njuter av värmen.
DET problemet har vi inte precis här.

Vad gör ni ikväll gott folk. Nu när ni inte kan dräggla över Anton Hyséns bakdel menar jag...

Puss/ Asta

3 kommentarer:

  1. Kan inte bara sitta inne och blogga nätterna igenom. Du måste göra något vettigt också. Köp färg, måla om huset, ja de små bitarna du har som är av trä. 99,5% är ju sten. Åk till stranden. Besök din lillebror eller köp något till din lillebror.

    SvaraRadera
  2. Här haglar det, om det kan glädja dig ;-) Att ta en middagslur, det är ledigt för mig med! Men det blir först i slutet av juli, det känns som en evighet!

    SvaraRadera
  3. A - hur har du det nästa vecka?

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare