lördag 2 juni 2012

Man vet att man har levt för tråkigt...



... när man blir bitterfittig av att någon annan har roligt.

Halvvägs in i min låååååånga arbetsvecka fick jag ikväll ett sms av maken.
Han skrev att han var på väg in till stan med en kompis för att partaja och för att lyssna på Torsten Flinck och Nationalteatern.
Alltså, lyssna på MIN Torsten Flinck. Min Torsten som maken rynkar på näsan åt när hans låtar spelas på Spotify.
Å jag blev plötsligt så barnsligt grinig.
Ut?!
Jaha?!
Bränn fan inte en massa pengar, kom fan inte hem och var för full, väck inte mej för fan och en massa andra "fan" som svar på hans glädje över att få göra något roligt.

Självklart drabbade  det dåliga samvetet mej och självklart fick jag be om ursäkt.
Försöka förklara att det känns som om jag bara jobbar, jobbar, jobbar och när jag kommer hem så städar, tvättar och lagar jag mat.
Rutiner rutiner. Tråk tråk.
Men det är ju faktiskt ingen som tvingar mej till att leva så.
Ska sanningen fram känns det inte så lockande längre att yra runt på stan i 10 kyliga grader ens för Torstens skull...
Jag har det rätt skönt här i stugvärmen med tända ljus och ett glas rött.
Å jag ska upp klockan fem imorgon bitti.

Men så otäckt bitterfittig och elak man kan bli av ren avundsjuka?!
Usch.

Trevlig lördagskvällpå er.

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. jo lite synd om dig tycker jag, mannen kunde väl vara hemma med dig på lördagkväll,
    Hoppas det inte händer för ofta att han är
    ute på stan......

    SvaraRadera
  2. Inte alls bitterfittig.. Bara trött...

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Låter som vanligt PMS... Så bär jag mig åt en gång i månaden. :-D

    SvaraRadera
  4. @Anonym: Hell no! Klart man ska göra saker på egen hand _också_! Jag skulle tycka det var skittrist om min man och jag alltid satt hemma tillsammans.
    Astas man blev säkert glad av denna grej och förde över den glädjen till henne.

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare