fredag 15 juni 2012

Suck


Vi får trösta oss flickor med det snyggaste landslaget kan uppbåda näst efter Zlatan.
Olof Mellberg. Strålande idag. Hela laget var bra, men det räckte inte... tyvärr.

Det har varit en riktig skitdag höll jag på att skriva men det stämmer inte.
Dagen har innehållit både ock.
Mest avtryck satte nog ändå Märta.
Vi var ute på promenad, hon strosade lös och drog plötsligt efter en rådjursflock.
Drabbades samtidigt av plötsligt påkommen dövhet. Stackars tös.
Jag fick i alla fall älga efter henne, över stock å sten och över en äng där gräset och brännässlorna nådde mej upp till låren.
När jag slutligen fick tag i henne hade jag bränt sönder hela benen OCH fått världens allergianfall.
Jäklar i min låda, då var jag inte glad...

Det har lixom suttit i. Allergi och trötthet.
Nu på kvällen huvudvärk som stegrats i takt med att matchen rann oss ur händerna.
Jag har proppat i mej en massa kalorier... öl, grillat, feta såser,en hel påse cheez ballz, kakor... som tröst.
Varför det skulle vara en tröst att gå upp i vikt vet jag inte.

Snart har en vecka av min semester gått och det känns som om jag bara står å stampar i väntan på det fina vädret. I dag har det bitvis varit sol men rätt kallt och imorgon kommer regnet igen.
Jag vill sola, bada, sitta på altanen och njuta till långt in på nätterna.
Inte bara slösa bort tiden med att sova och spela spindelharpan.

Se där ja, där satte jag väl en hel del i-landsproblem i ett å samma inlägg.
Ha en go fredagskväll mina vänner, jag säger "God natt."

Puss/ Asta

2 kommentarer:

  1. Ja, vissa dagar är såna :(
    Hoppas dagen blir bättre !!

    SvaraRadera
  2. Men fina A!!!! Förstår verkligen ditt 'gnäll'. Som inte är ett gnäll... Men du - vi skall ses!! Kanske redan i morgon? Yaaaayyyy!

    Kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare