måndag 4 juni 2012

Utmanad av min Mini



Blev utmanad av fina Mini

* Vilken är den härligaste dialekten? Varför?
Göteborgskan och skånskan.
Göteborgare är ofta trevliga och har en speciell jargong. "Tykna" men med hjärta.
Skånskan är vacker.
Jag har varit väldigt lite i Skåne men känner en längtan dit. Det känns konstigt nog som om jag "hör hemma där" utan att veta varför. Kanske var jag skåning i ett tidigare liv?

* Vilken är den värsta dialekten? Varför?Värsta... Örebroskan tror jag. Låter gnälligt.
Å stockholmska från "de fina kvarteren" med långa iiiiii:n.

* Top 5 bästa artist/band?
Lars Winnerbäck, Melissa Horn, Lady Gaga, Torsten Flick och Elvis

* Om du inte har barn; vad kommer din första dotter heta? Om du redan har barn; vad döpte du din första dotter till (om du fått en).
Min första dotter heter Emelie. Inte ett namn jag skulle valt idag, men då visste jag ingen som hette så,

* Om du inte har barn; vad kommer din första son heta? Om du redan har barn;  vad döpte du din första son till (om du fått en).
Min första och enda son heter Rasmus.

* Vad var din favoritlek som barn?
Jag lekte mkt med barbie, skrev mycket brev från att jag kunde skriva. Stillsamma lekar. Jag var en försiktig och klumpig liten tjej.

* Vad beställer du för pizza? Vad innehåller den?Ofta kebab med vitlökssås. Eller El mucho... fläskfilé, lök och vitlök.

* Top 3 favorit färg:
På kläder? Rött, vitt, grönt. Klara färger men lila blir allt mer popis... djup el mörk lila.
Pastellfärger går fetbort.

* Beskriv dig med 10 ord, utseende och personlighet:
Mamma, kvinna, hundälskande, sjuksköterska, otränad, klok, bestämd, sosse, lat, "här och nu"

* Vilket parti kommer du rösta på i valet 2014? Varför?
Socialdemokraterna. Därför att för mej finns inget annat parti.
Jag tror på ett solidariskt och klasslöst samhälle, jag tycker att de starka skall få bära ansvar för de svaga och jag tror på att ett samhälle blir starkare när klyftorna är små och så många som möjligt i arbete.

* Vilken färg har din tandborste?Rosa-vit. Köpte den till maken men han vågade inte vara såååå könsöverskridande utan gick och köpte sej en ny. Blå.

Tack för utmaningen mammas gull. Vem som vill är fri att hänka på!

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare