måndag 11 juni 2012

Nej, nu får jag skärpa mej...


Bild på mej och Lillebror fr 2008


... Nu har det blivit lite VÄL mycket inlägg om prickiga klänningar, smink och nagellack.
Åtminstonde om jag vill att "Lillebror" ska fortsätta att läsa min blogg.
Ömsint brukar han säga saker som "Sluta upp med att skriva om en massa tjejdravel! Vem tror du är intresserad av det annat än andra käringar som inte heller har nåt i huvudet mer än hur de ska få ligga med karlar eller hur de ser ut. Skriv om något intressant. Om politik, om sjukvården, skriv om din Lillebror."Jo minsann, han är för rar den lille skånepågen.
Nu är jag ju "en kärring", de flesta av mina läsare är "kärringar" och därför blir det ofta ämnen som kanske inte är så värst spännande för en medelålders man som dyrkar kungen.
Mitt intresse av överliggande kamaxlar å snöslungor är tämligen begränsat.
Men ibland... då å då får jag väl vara rar mot honom och lämna ytligheten åt sidan en stund.

Problemet är att jag inte vet vad jag ska skriva om istället.
Min hjärna har uppenbarligen gått på semester den oxå.
Mina intryck av dagen rör sej kring vad jag har gjort för hushållsarbete och vad jag lagat för mat.
Här hade jag lika gärna kunnat skriva om vart jag och min rollator tog oss senast för precis så ospännande känner jag mej.
Jag har i och för sej inga ambitioner eller illusioner om att vara en spännande människa.

På tal om det... och ingenting... så tänkte jag förut på äldre kvinnor som skaffar unga män.
Eller småpluffsiga morsor som blir ihop med vältränade hunkar.
Hujedamej.
Det skulle jag aldrig utsätta mej för.
Ska jag gå igång... alltså sexuellt... måste jag känna mej lite snygg. Det är nästan viktigare än hur partnen ser ut. Jag måste känna avslappnad. Naturlig.
Jag antar att det gäller de flesta av oss. (Men å andra sidan antar jag ofta saker om andra som inte stämmer. )
HUR gör man det... känner sej lite läcker...om man ska klä av sej in för en 10 år yngre man där kroppsdelarna fortfarande sitter på ursprungsplaceringen medans en annan drabbats av tyngdlagen för länge sedan.
Visst, till mej själv och min nakna lekamen framför spegeln innan duschen, kan jag ömsint ta på degklumpen till mage och på riktigt med kärlek tänka... "Wow, denna har rymt 4 människor, de bästa 4 människorna i hela världen." Jag kan med förlåtelse ta i mina långa tuttar och tänka på alla år som jag ammat.
Men inför en... ny å ung... snygging... nja, då hade jag nog inte känt samma stolthet när det kom till att klä av sej eller stå på alla fyra. Hujeda mej.
Nej, här gäller det nog att hålla fast vid den "hemmablinda" maken tror jag.
Eller börja med korsstygn.

Nej, älsklings brorsan. Jag rymmer inga smarta funderingar idag (heller.) Men jag ser stort fram emot sommarfesten imorgon och har tvättat både dunjackan och lovikavantarna så jag skall vara redo för partyt. Å dej.
Puss/ Asta

18 kommentarer:

  1. Godmorgon Asta!
    Det skulle faktiskt vara hemskt att visa sig naken för någon annan än den hemmablinda maken :). Skulle aldrig våga. Härligt att du har semester! Det har jag också snart. Tisdag nästa vecka är min sista arbetsdag.
    Kram och ha en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fru fartfylld... önskar dej ett långt å härligt sommarlov med din hemmablinda man i gräset. Kram

      Radera
  2. Jag är också tacksam för en hemmablind make. Lite för många kilon befinner sig på min kropp just nu.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Härligt inlägg!:) Ja du, jag kan kanske rapportera om två veckor hur det är att visa sig naken inför en vältränad och yngre hunk medan ens eget fladder har flyttat en våning ner. Hahaha. Åh, här hjälps det inte att man kanske bär underkläder som håller in, för nu är det upp till bevis och allt kommer "ramla ut". Men sedan tänker jag att man får vara glad för tillfället som ges och när man väl gillar någon så spelar det inte så stor roll. Även om jag inte kan påstå att det känns roligt heller. Man får helt enkelt ta det onda med det goda, annars så blir ju livet aldrig roligt. :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Så rätt du har Asta, i väldigt mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snäckan. Vet inte vad du syftar på men det är ju alltid skönt att ha rätt ha ha.

      Radera
  5. Hej igen! :) Ingen fara på taket, jag tog det mest som något roligt eftersom jag känner lite likadant. Liksom -"Hjälp, ska det skavalpa överallt nu?" och lite som boken "Tarzans tårar" av Katariina Marzetti ( grabben i graven bredvid författaren) där hon är morsa och han het singel. För givetvis så tänker jag ju på alla unga fasta tjejer som han varit med innan. Men å andra sidan så kanske jag blir som en exotisk blomma just bara därför. ;) ( inbillar jag mig som ett hårt försvar, hahaha) Ja, det var heller inte meningen att bloggen skulle vara vit. Jag somnade helt enkelt ifrån blogg designandet. Men nu är ordningen återställd. :) Kram igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att alla inte är så fega som mej Maria.
      Å vad härlig din blogg är NU då med de nya bilderna. Like a lot. Kram

      Radera
  6. Åh - ordpolisen måste rycka in. Givetvis skvalpa skulle det vara.... :)

    SvaraRadera
  7. Måste bara säga att Asta överdriver jag brukar inte alls uttala mig på detta vis men det är tråkigt med bara nagellacksreklam och prickiga klänningar, Asta är ju så bra på allt annat och tycker och tänker mycket, vill bara att hon ska skriva om det. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Lillebror... Asta underdrev rätt rejält av omsorg av mina läsares känsliga öron (ögon)... Puss på dej.

      Radera
  8. ...dessutom är jag inte medelålders (långt ifrån) och kan inget om kamaxlar d.s :-)

    SvaraRadera
  9. *skrattar* KnasAsta!!! Nu är ju du snygg. Och därmed basta. Och man får vara 'tråkig'!

    Kramar - hoppas festen i morgon blir kul!! Härligt att du laddat med täckjacka! :))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktum är att jag varken är snygg el tråkig så både du å jag överdrivde lite fina Ergo :) Kram

      Radera
  10. Fast inte behöver man nödvändigtvis känna sig mindre naturlig eller mindre sexig om mannen är tio år yngre.;-)Även om han är vältränad.
    Den tanken har faktiskt aldrig slagit mig med min sambo, men visst, ibland sjunger han "the dinosaur song" för mig. Det är smällar man får ta! :-)
    Sluta nu upp med att förolämpa sig själv! (sagt med en röst från en 30-talsfilm!)

    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slutat blogga Jessica? Jag hittade bara din bokblogg?!
      Självklart har du rätt, det har du nästan jämt. Sen är du yngre å snyggare än vad jag är... men visst, självkänslan borde man jobba med lite kanske :)
      Kramar tillbax.

      Radera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare