tisdag 5 juni 2012

Valpsug





Lånad bilder från Kennel Chevalier rouge.

Denna kennel i Skåne har just nu valpar efter denna kombination. Bull överst och Ebba underst.
Jag är såååå sugen på denna kombination. De SER väldigt bra ut, verkar ha ett trevligt temperament, är friska och sunda och uppfödarna är väldigt trevliga och rejäla.
De flesta valparna är svartmaskade... fint, men jag gillar de röda bäst... och en liten röd kille fångade mitt ♥ direkt.
Han såg ut att heta Gottfrid.



Mmmmm,här gäller att tala lent till maken minsann.

Puss/ Asta

9 kommentarer:

  1. Hå håååå... sonens bästis pappa föder ju upp Bullmastiffer. De har valpar just nu. Helt nyfödda. Håller mig borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då gäller det att hålla sej borta. :)

      Radera
  2. Om du tittar in på Blondinbellas blogg (vilket jag visserligen kan förstå om du inte gör...) så kommer ditt valpsug förvanflas till ett valpbehov ;) Finns få saker som gör att hjärtat smältar såsom en liten liten mops!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mopsar är underbara!!! Men skulle jag ha en liten hund så ligger Frallorna mej närmare hjärtat. Tack för kommentaren o tipset Kram

      Radera
  3. Jag stavar som en kratta ju...men men

    SvaraRadera
  4. Ahhhhh eller vad säger frun om boxer? Själv vågar jag ej gå in och titta ens då vi bestämt att skaffa en nummer två om något år... Tittar jag nu riskerar det att bli tidigare, mkt tidigare...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annanas.Jag gillar självklart boxer. Det är ju lite samma look.
      Men jag gillar Ddb loja och mer självständiga drag. Även om det är världens vackraste ras så är det deras personlighet som jag är mest kär i.
      Vänta MINST ett år är mitt råd så lillkillen hinner bli lite vuxen. Kram

      Radera
  5. Ja vi tänkte tills han är tre fyra år... Så därför tittar jag INTE på några valpar till salu alls, vet inte om jag kan hålla mig då;-) måste hålla med dig om att Ddb år otroligt vackra

    SvaraRadera
  6. Åh vad Bull var fin!! Så fina bebisar...

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare