torsdag 7 juni 2012

Dag 1



Första semesterdagen.
Som jag förutspådde igår, lite svårt att hitta lugnet inombord, det känns ännu bara som en ledig dag.
La mej sent igår och läste länge på det.
Tog sovmorgon.
Gick en dryga timmes promenad med min Märta.
Storhandlade. Funderade på en tur in till systembolaget men kände att det får vänta.
Unnade mej färska jordgubbar istället.
Dammsög nedervåningen och nu väntar vi på att maten skall bli klar.
Ädelostfylld köttfärslimpa med färskpotatis. Visst låter det himmelskt?!
Se där ja, där fick ni er ett riktigt "dagboksinlägg" till livs.
Men hur ospännande det än må vara så är det mina första intryck av denna (mulna) semesterstart.

Jag ska efter maten unna mej en liten middags siesta med min bok och sen gå ännu en långrunda med Märta. Rensa tankar, hålla igång.

Vi hörs kanske sen?

Puss/ Asta

1 kommentar:

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare