torsdag 21 juni 2012

Jag är tacksam för...




.... Okej okej. Kanske kan jag dämpa den hånfulla kritiska inre rösten med en liten lista om tacksamhet.
Skittråkig för er att läsa, jag vet, hoppa ner till ett inlägg längre ner eller vänta på nästa som kanske kan vara lite intressantare.
Men för min skull gör jag ett försök i sann Mia Törnblom (?) anda.

Jag är tacksam över...

♥ Att få bo i ett tryggt, demokratiskt, fredligt land som Sverige

♥ Att få bo i hus med hagar och ängar utanför dörren. Med havet 10 minuter bort. Alltid värvarande med sin doft av salt å tång.

♥ Över mina 4 underbara barn. Dem har jag... banne mej... lyckats bra med.

♥ Firar 24 årig bröllopsdag i augusti. Ett långt äktenskap är ingen gåva, det är hårt arbete och ett ständigt kompromissande. Min livsuppgift. Jag har en lat, oromantisk men väldigt snäll make.

♥ Märta. Min skatt å glädje. Att hon är 7½ år och fortfarande väldigt frisk och pigg.
Hon är en gammal Dogue de Bordeaux nu men hon orkar dagliga långpromenader och är mitt solsken.
Bortskämd må hända. Gör lite som hon vill. Men få hade lagt ner det jobbet som jag gjort på henne, orkat och ihärdat. Fått henne så fungerande bland människor o djur. Jag klappar mej på axeln där.

♥ Mina fina vänner. Jag har inte så många men den handfull jag har är mej väldigt nära och kära.
I love U all.

♥ Jag har mina föräldrar kvar i livet. Rätt så unga är de med. De är en del av mej och jag är en del av dem. Jag är pappas flicka, lik honom på gott och ont.

♥ Det är sommar... inte så varmt... men sommar. Å sen kommer min favoritårstid.

♥ Jag har ännu inte varit så där förskräckligt allergisk.

♥ I sommar kommer en väldigt rolig sak att ske. Ja jag säger det väl då för alla har redan listat ut det, jag ska kanske/troligen köpa vvärldens ljuvligaste valp. En liten lillebror till Märta. Håll alla tummar att det går bra... och att Märta faktiskt har lust att vara storasyrra.

♥ Jag har halva min semester kvar

♥ Jag längtar faktiskt liiiite till jobbet.

♥ Jag och mina nära är... så vitt vi vet... friska idag.

♥ Jag älskar fortfarande mitt "nya" kök.

♥ Jag har världens finaste kollegor.

♥ Idag har jag skrivit brev... äntligen... till en kär vän.

♥ Nu ska jag gå å lägga mej i min renbäddade säng och läsa hundlitteratur. Det var ett tag sen. "Kontaktkontraktet", rekommenderas varmt (har läst den förrut.)

God natt.

Puss/ Asta

7 kommentarer:

  1. Åhhh, gissade nästan på det här med valp innan - sååå mysigt! Å jobbigt, vet jag ju av egen erfarenhet.Men mysigt!! Vad blir det för ras? Det var faktiskt Oprah ( din gamla favorit;)) som myntade tacksamhets listor från början. :) Åh, du har mycket fint i ditt liv. Kram och Godnatt!

    SvaraRadera
  2. Maria. Det blir samma som Märta, så klart... Dogue de Bordeaux stal mitt hjärta och de vägrar lämna tillbaka det. Av alla raser i världen är det min ras. En kille denna gången. Kram å natti natti

    SvaraRadera
  3. A - VAD UNDERBART!!!!!! Anade nästan det - med valpen förståss.. Det där om maken visste jag ju ;))

    Du - du har lyckats med en hel del du. och den lille valpen kommer att få en perfekt matte.

    Kramen om

    SvaraRadera
  4. Wow, så skoj....en ny valp:)
    Håller tummarna för dig att det blir så!:)
    Kram //B

    SvaraRadera
  5. Ohh, en valp! Lyllo dig! Jag gillar sådana här inlägg, det får mig att komma ihåg allt även jag kan vara tacksam för!

    SvaraRadera
  6. Tacksamhet är en underskattad känsla... Men jag känner ofta just tacksamhet för hur bra jag har det. Vill inte ta ngt för givet. Faktum är att jag faktiskt ska tatuera in ordet: Greatful på min axel. =)
    Är jätteglad för din skull att du ska få en vovve till! Ska bli spännande att läsa om er relation....
    Kram gumman/ Mariah

    SvaraRadera
  7. Hi hi! Jag visste att du inte skulle kunna hålla dig! :)

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare