onsdag 8 augusti 2012

Älskade valp...



Älskade vännen...

Du var så oplanerad. Jag hade ingen aning om jag ens ville HA valp 4-5veckor innan du kom.
Jag hade ingen aning om att jag ville ha Dogue de Bordeaux igen. Förvisso världens vackraste ras men jag hade tänkt mej nåt mer "långlivat och beskedligare" nästa gång.
Å en pojk?!

Två saker hade jag bestämt innan jag hämtade dej, innan du ens var påtänkt.
Nästa gång... ja då skulle jag vara både strängare och konsekventare och jag skulle aldrig tillåta mej själv att älska som jag gjort med Märta. Aldrig bli så fäst vid, aldrig släppa så djupt in i mitt hjärta.
Well... det gick ju så där! :)
Kanske daltar jag lite för mycket med dej. Det sägs så...
Men du skall aldrig sakna något du behöver. Mat, kärlek, bus och glädje. Grisöron, sällskap, gräs att springa på. Å 100 pussar om dagen. För att det är bra för magen. Å antagligen själen oxå.

Så såg jag dej på bild på facebook. Hos en uppfödare jag redan tyckte om.
Jag såg dej och jag fastnade direkt och på nåt märkligt sätt... jag vet faktiskt inte ens själv... lyckades jag övertala maken om att du skulle flytta hit.
Nu har du bott här i snart tre veckor.

Gottfrid... Gotte-mannen... Gottisen min.
När jag ser dej fylls hela mitt hjärta av en sån vidunderlig kärlek.
När du kommer skuttande mot mej efter att bara ha varit ute på tomten i 10 minuter och pussar hela mitt ansikte så fylls jag av en sån lycka!
Du är så perfekt.
En sån vacker och fin liten valp.
Så tillgiven, så mjuk, så himla go.

Nej, du är inte Märta. Märta är inte du.
En vän jag har, som är den som alltid delat samma kärlek för sin hund som jag gjort till Märta, brukar säga så bra "Rut är (var, för hon är tyvärr död) mitt ankare i livet. Gunda är mitt lyckopiller."
Ungefär så är det. Eller precis så.
Jag blir så vansinnigt lycklig över att vara nära denna lilla valp.
Inte trygg, inte "ett" som med Märta men berusande förälskad och glad!

Lilla Gottfrid Gottegris, jag lovar att bli den BÄSTA mamman till dej!

Puss/ Asta

5 kommentarer:

  1. Kärlek kommer på många olika sätt!!! Ta vara på de alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym. Så är det, man skall välkomna och omfamna all sorts kärlek. All kärlek är en gåva. Kram

      Radera
  2. Otroligt fint skrivet! Å kärleken kommer när man minst av allt anar det.
    När man inte förväntar sig den. Jag visste den morgonen jag såg den där blocket annonsen utan bild, att min hund fanns där hos dem. Bara så. Jag visste!
    Jag får den känslan runt många saker i mitt liv. Jag känner den när jag läser om din Gotte också, att vissa saker är menade. Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria. Jag tror så med, att det finns en mening med mkt som sker.
      Att Gottfrid var menad att gå på livets stig i mitt sällskap precis som Lowe var menad dej. Kram kram

      Radera
  3. Åhhhh - underbart vackert skrivet!!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare