tisdag 28 augusti 2012

Lång dag.






Märta medan hon fortfarande hade alla sina tänder kvar :)

Då så!
Äntligen är denna dagen gjord och nu får det VERKLIGEN dröja med "Märta spänning" ett tag.
Det har varit en lång dag för både Märta å mej.
Lämnade in henne i morse kl halv nio. Min snälla söta "Lillebror" var med som moraliskt stöd och han är verkligen bäst. Trygg, lugn och får mej att skratta även i jobbiga situationer.
Märta var så duktig, sa inte ett knyst till de andra hundarna i väntrummet.
Men hon var rädd. Skakade i kroppen.
Det blir på nåt sätt extra rörande när en så stor å stark hund darrar.
Ändå följde hon snällt med sköterskan. 
Hon opererades inte för än på eftermiddagen och man drog tre tänder på henne samt tog bort tandstenen.
Nu ska hon vara "helrenoverad" och får banne mej hålla sej frisk ett tag.
Pengar betyder ingenting för mej i detta läget, men maken muttrar. Hon har kostat 9000 kr i sommar i veterinärskostnader.

Det var både skönt å jobbigt att behöva arbeta idag.
Skönt i början, jobbigare sen när Märta vaknat upp och kommit hem.
Jag ville såklart bara hem å krama henne.
Hon är väldigt låg å dämpad.
Håller sej för sej själv, slokar med hela kroppshållningen.
Men va fasen, man hade väl inte varit piggelin i hennes sits heller?!
Jag får ge det lite tid.

Gottfrid fick sej rejält med miljöträning idag.
Bilåkning. Sitta med hos veterinären. Hälsa på andra hundar.
Väga sej. 14,3 kg.
Vara på stan när jag löste ut receptet på smärtstillande till Märta.
Gå i ett parkeringshus.
Väl hemma blev han så trött så trött.
Han letade lite oroligt efter Märta en stund men somnade sen pang bom. 
Nyttig dag för honom.
Han fick en leksak hos veterinären.
Ett kramdjur/ kampleksak. En räv på ca 3 dm, tom på stoppning (typ bilden nedan) med pipblåsa i.
Han fick den å bar stolt ut den.
Jag tittade bort MAX 2 minuter och när jag tittade igen hade han nästan svalt hela.
Bara en liten flik stack upp ur slaget.
Madre mia, han svalde den HEL!
Vilken jäkla tur att jag såg å fick tag i den. Annars hade dagens veterinärskostnad slutat på mycket mer än 4200 kr.

Nu ska jag se till mina vovvar, sluka sista slurken vin och gå å nana mej.
Det har varit en lång dag.

Puss/ Asta



1 kommentar:

  1. Ja, vilken dag du haft och mer spänning än vad man egentligen orkar med. Hoppas du får en lugn höst nu och det inte ska vara mer tjorv med hundarna.
    Som jag skrev på fejjan, pengar kommer och går och betyder ingenting mer än att det svider. Huvudsaken är att djuren mår bra och att det ordnade sig. Minns när jag betalade 4000 kr där i våras för Lowe och tacksamheten när han blev frisk. Djuren har inget pris. Gå och lägg dig nu och andas ut. Många kramar!

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare