onsdag 29 augusti 2012

Bland kiss å skitig tvätt

 

Kisslukten ligger tung i Astas hus.
Jag tror Gottepojken har kissat lite överallt när jag var på jobbet igår och andra hade ansvaret.
Bland annat tror jag han kissat på madrassen vi sover på.
Det känns ju... fräscht.
Har lagt ut den på vädring men funderar starkt på att sova i min egen säng i natt.

Jag har en överfull tvättkorg.
Den är oxå doftpreparerad.
Tvättmaskinen har betett sej märkligt länge.
Struntat i att centrifugera å så.
Idag strejkar den fullständigt.
Vad gör man?!
Pank även denna månad till följd av veterinärskostnader...
Tvättmaskin är ju lixom en fördel att ha?!

Jag somnade vid ett i natt.
Vaknade halv fyra å bar ut Gottfrid så han fick kissa.
Han tyckte nämligen själv att det var en väldigt kass idé och vägrade lämna madrassen.
Sen vaknade jag halv sju av maken som stökade runt och strax därpå kom Mini ner.
Om jag känner mej pigg?
Inte så värst faktiskt.
Huvudvärken från igår sitter stadigt fast. Den har tydligen inga planer på att försvinna.

Men!
Jag är ledig idag.
Båda mina hundar har ätit. Märta får nån specialkost nu ett par dagar, burkmat.
Inte lätt att tugga med en massa dragna tänder å stygn i munnen.
Hon är mycket piggare och ser gladare ut idag.
Det är ett härligt höstväder ute.
Sol å klar luft.

Nu ska jag klorina mina golv.

Puss/ Asta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare