fredag 10 augusti 2012

Fredagslista



Vi tar å river av en liten lista så här på fredagskvällen. Det känns lagom just nu.
Häng på, som kommentar el i egen blogg...
Temat är FAVORIT.

Godaste snabbmaten
Kebabpizza med vitlökssås

Bästa hockelaget
Frölunda Indians

Bäst med Elvis
In the Ghetto

Vinet du dricker just nu
Selvarossa... billigt men gott

Hundrasen
Ja, vad tror ni? :) Dogue de Bordeaux

Klädaffär
Indiska och Lindex hittar jag mest i

Bloggen
Får säga pass där. Det blir så konstigt när man har många favoriter att namnge någon

Sporten
Hockey så klart

Godaste snacksen
OLW's grillchips el cheez ballz

Smarrigaste smågodiset
Rosa/ljusblå flaskor, salmiakstänger och cola nappar

Låt det nynnas på nu
Lyckligare nu

Radiokanal som oftast lyssnas på
P1

Favoritglasssmaken
Romrussin el pecannöt kola

Favoritförfattare
Roslund & Hellström

Tvserie någonsin
Lost

Tvserie du längtar efter till hösten
Bonde söker fru

Världens bästa film
American history X

Film där du kan flest rubriker utantill
Turner and Hooch och Änglagård

Klädesplagget i garderoben
Min grönvita klänning jag köpte inför Gottfrids ankomst tror jag.

Doften i parfymsamlingen
Normalt är det ju Dolce & Gabbana Light blue men nu är jag löjligt kär i CK's variant av One summer.

Bästa dagen i veckan
Fredagkväll (även när jag jobbar), måndag (är ofta ledig då å får huset för mej själv.)

Bästa månaderna på året
Maj och september

Godaste kaffet
Zoegas Mollbergs blandning med en skvätt mjölk.

Puss/ Asta

9 kommentarer:

  1. Jaja, behöver nog inte säga att jag hänger på. Vad gör man inte för att få till ett inlägg? ;)
    Fast listan var lite mycket anpassad efter dig kände jag. Med den där hockeyn och vinet och sådär. :) Ha en mysig kväll!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gums. Som sagt (inne hos dej) skriv en lista 'a la Maria så ska jag hänga på bäst jag kan :)Kram

      Radera
  2. Anna Mikaelsson10 aug. 2012 21:12:00

    * Snabbmat - sushi
    * Hockeylag - HV 71
    * Elvis - in the getto
    * Vin - Lat 42
    * Hund - springer spaniel (just nu min 2:a)
    * Klädaffär - tradera ( är det en affär?)
    * Blogg - Asta (sen fem år) Underbara Clara Elizabeth Gummesson PT-Fia
    * Sport - hockey simning
    * Snacks - den lilla röda ostbågepåsen med extra krispiga miniostbågar
    * Smågodis - René Voltairs fiberlakrits eller blåbärsremmar
    * Låt - timglas (Lasse igår på Sofiero)
    * Radio - nån dansk kanal i bilen
    * Glass - Lakrits choklad
    * Författare - Karl-Ove Knausgård
    * Tvserie - Ally McBeal
    * Tvserie i höst - arga snickaren (om jag måste välja)
    * Film - fyra bröllop och en begravning
    * Filmreplik - Tillsammans
    * Klädesplagg - mina haremsbyxor
    * Parfym - armani woman (den guldiga)
    * Dag - tisdag och fredag
    * Månad - april och september
    * Kaffe - Zoegas Dark temptation med mjölk

    kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna. 5 år?! Jo jag tackar jag. Niger ödmjukt och blir sjukt stolt.
      Tack för dina svar, trevliga allesammans bortsett fr det där med HV71 :) Kram Asta

      Radera
  3. Tjoho, jag var bloggfri igår så jag har missat dina senaste inlägg. Om bloggetik: Jag gillar att kommentera, jag kommenterar på massor av bloggar, men jag tar inte illa upp om jag inte får kommentarer tillbaka. Någon enstaka gång vill jag ändå bli uppmärksammad, helt negligerad gillar jag inte att bli. Jag läser oxå Dahmer och håller oftast med henne, men har helt slutat kommentera eftersom hon aldrig gav mig något tillbaka, trots att hon skrivit att hon alltid välkomnar nya kommenterare...
    Om att skydda sig bakom okunskap: Nej jag tycker inte det är OK. Jag blir helt vansinnig på de som envisas med att säga "negerboll". Hur kan det vara så viktigt att få kalla en bakelse vid ett namn som inte ens stämmer med vad det är? Det är ju en chokladboll, för tusan, kalla det för chokladboll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Freja. Jag uppskattar dej väldigt mkt ska du veta.
      Kram Asta

      Radera
  4. Snabbmat: Gyros i ett varmt Grekland
    Hockylag: eh???

    Elvislåt: U ware always on my mind

    Vin: På sommaren tycker jag om rose'

    Hundras: Frallis el Staff. bull.

    Klädaffär: MQ

    Bloggen: Min mammas så klart!

    Sport: Simning

    Smågodis: Saltlakris i alla dess former

    Nynnlåt: Take it all - Adele

    Radio: P3

    Glass: Me too... pecannöt kola

    Författatare: Marian Keys

    Tv-serie: Gud... Säger väll Kalla fötter

    I höst: Downton Abbey

    Film: Åh det finns så många... Under solen

    Filmrepliker: Me too... igen... Änglagård 2

    Klädesplagg: Nya nattlinnet med Mumin-My på

    Parfym: Hugo boss Freon red

    Veckodag: Populära Fredagen

    Månad: Maj! Aug = ångestmånad

    Kaffe: Zoega mellanrost

    Puh... Bra lista, men då jag skrivit på mobilen tog det typ en halvtimme! :) Nu går jag o sätter på lite Zoegakaffe att njuta av i solen!
    Puss!

    SvaraRadera
  5. Härlig lista A!!!! DEN gör nog jag också - endera dagen! Många kramar

    SvaraRadera

Välkommen att sätta ditt tassavtryck, ditt avstamp, ditt tyckande.
Bloggen är levande genom sina läsare